128,5 milioane de euro pentru promovarea produselor agricole

produse-agricole.jpg

Noul apel pentru campanii multianuale de promovare a produselor agricole, lansat de Comisia Europeana in 12 ianuarie, are la dispozitie un buget total de 128,5 milioane de euro, cu rate de finantare a proiectelor de la 70 la 85%. Programele selectate se vor desfasura in Uniunea Europeana si in tari terte si vor avea ca obiectiv promovarea consumului si a produselor europene de calitate. Termenul-limita pentru depunerea propunerilor de finantare este 20 aprilie 2017.

Deschiderea pietelor pentru produsele europene este una din prioritatile comisarului european pentru agricultura si dezvoltare rurala, Phil Hogan, care a declarat: „Proiectele pe care le-am primit in 2016 ne-au aratat ca noua politica de promovare s-a dovedit a fi mult mai deschisa, deoarece mai mult de jumatate din proiectele selectionate nu beneficiasera pana atunci de o finantare europeana. Prioritatile pentru anul 2017 reflecta mai mult ca niciodata deschiderea spre tarile terte, in crestere fata de anii anteriori”.

Apelul se refera la:
•    propuneri de programe simple, urmand a fi depuse de una sau mai multe organizatii dintr-un singur stat membru (buget de 85,5 milioane de euro);
•    propuneri de programe multiple, urmand a fi depuse de organizatii din mai multe state membre sau de mai multe organizatii de nivel european (buget de 43 milioane de euro).

Comisia Europeana va organiza o zi de informare pe aceasta tema, in data de 31 ianuarie, la Bruxelles. Aceasta va fi dedicata consilierii beneficiarilor potentiali in definirea proiectelor lor, precum si prezentarii de exemple de programe de succes. Ea va fi deschisa participarii tuturor partilor interesate – viitori beneficiari, agentii de publicitate ca organisme de implementare, autoritati nationale.

Sursa: Reprezentanta Comisiei Europene in Romania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *