23 de milioane EUR pentru promovarea produselor agricole in UE si in tarile terte

fructe.jpg

fructeComisia Europeana a aprobat 20 de programe destinate sa promoveze produsele agricole in Uniunea Europeana si in tarile terte. Programele, care in marea lor majoritate au o durata de trei ani, sunt prevazute cu un buget total de 46,5 milioane EUR, la care UE contribuie cu 23,3 milioane EUR. Programele selectate acopera diverse categorii de produse, cum ar fi produsele de calitate (DOP, IGP si STG), produsele ecologice, fructe si legume proaspete, vinuri, lapte si produse lactate, flori, fructe si legume prelucrate, cereale si orez procesate, etichetarea oualor, precum si combinatiile de diferite categorii de produse. tarile terte si regiunile vizate sunt: America de Nord, Rusia, China, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est, India, America Latina, Norvegia, Azerbaidjan, Belarus si Turcia.

Context

Cele 20 de programe selectate – 12 vizeaza piata interna si 8 tarile terte – au fost alese dintre 33 de proiecte depuse pana la 30 noiembrie 2013 in cadrul sistemului de informare si promovare, reprezentand primul val de depunere de programe pentru anul 2014. In temeiul normelor existente [Regulamentul (CE) nr. 3/2008 al Consiliului], UE poate contribui la finantarea masurilor de promovare si de informare cu privire la produsele agricole pe piata interna a UE si in tarile terte. Bugetul anual total alocat pentru aceste programe este de aproximativ 60 de milioane EUR. Potrivit recentului acord politic privind noile norme de promovare (a se vedea STATEMENT/14/96), bugetul va creste la 200 de milioane EUR pana in 2020. Cu toate acestea, noul sistem se aplica doar din 2016.

Masurile finantate pot consta in relatii publice, campanii de promovare sau de publicitate, care subliniaza in mod deosebit avantajele produselor din UE, in special in ceea ce priveste calitatea, siguranta si igiena produselor alimentare, calitatea nutritiva, etichetarea, bunastarea animalelor sau metodele de productie care respecta mediul inconjurator. Aceste masuri pot acoperi, de asemenea, participarea la evenimente si targuri, campaniile de informare cu privire la sistemul UE de denumiri de origine protejate (DOP), indicatii geografice protejate (IGP) si specialitati traditionale garantate (STG), informatiile privind sistemele de calitate si de etichetare ale UE si privind agricultura ecologica, precum si campaniile de informare privind sistemul UE al vinurilor de calitate produse in regiuni determinate (v.c.p.r.d).

UE finanteaza pana la 50% din costul acestor masuri (pana la 60% in cazul programelor de promovare a consumului de fructe si legume in randul copiilor sau in cazul celor referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de bauturi alcoolice si la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool), restul costurilor fiind suportate de catre organizatiile profesionale/interprofesionale care au propus programele respective si, in unele cazuri, de asemenea, de catre statele membre in cauza. Pentru a participa, organizatiile profesionale interesate isi prezinta propunerile statelor membre – exista doua perioade de depunere. Statele membre trimit apoi Comisiei lista propunerilor pe care le-au selectionat, impreuna cu o copie a fiecarui program. Dupa aceea, Comisia evalueaza programele si decide daca acestea sunt eligibile.

Sursa: Comisia Europeana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *