8 pasi in realizarea unui plan de afacere simplu si concis

plandeafacere.jpg

De ce aveti nevoie de un plan de afacere? Pentru ca va ofera o directie clara in care se indreapta afacerea dumneavoastra. Pentru a avea o utilitate practica, realizarea planului de afacere trebuie sa se bazeze pe o cercetare a pietei si pe un plan concret.

Cei 8 pasi in realizarea planului de afaceri reprezinta doar primele etape care trebuie parcurse pentru a incepe scrierea planului extins:

1. Numele afacerii – creati un nume nou sau reevaluati-l pe cel pe care il aveti deja. Se potriveste perfect cu profilul afacerii? Este usor de scris, de pronuntat si de retinut? Poate fi branduit pe parcursul timpului? Poate fi utilizat in denumirea website-ului? Atunci cand incepeti procesul cautarii unui nume pentru compania dumneavoastra trebuie sa aveti in minte intrebarea: Doriti sa se integreze sau sa iasa in evidenta? O data ce ati stabilit numele companiei, nu uitati sa inregistrati marca la OSIM pentru a o proteja!

2. Viziune – cum va arata afacerea dumneavoastra peste 5 ani?
Intr-un fel, stabilirea viziunii pentru afacere inseamna sa puneti pe hartie visele si sperantele dumneavoastra in legatura cu evolutia afacerii. In felul acesta, viziunea devine inspiratia principala si cadrul general pentru planificarea strategica. Fara o viziune strategica pe termen lung, planificarea efectiva a activitatilor ar fi imposibila, pentru ca aceasta ofera destinatia finala, si fara a sti incotro vrei sa te indrepti este imposibil sa stabilesti pasii princare sa ajungi acolo.

3. Misiune – stabilirea misiunii trebuie sa raspunda la urmatoarele intrebari: Ce? Cum? Pentru cine? De ce? Misiunea trebuie sa transmita ce este afacerea, ce activitati sunt realizate, care sunt clientii si ce anume o face unica in raport cu competitia.

4. Scopuri si obiective – in acesta etapa trebuie sa definiti clar ce doriti sa obtineti prin intermediul afacerii. De obicei obiectivele fac referire la: performanta financiara, pozitionarea pe piata si cota de piata, dezvoltarea tehnologica, etc. Cand stabiliti obiectivele trebuie sa va asigurati ca respecta acronimul SMART – sa fie specifice, masurabile, accesibile, relevante si incadrate in timp. (…)

Citeste continuarea articolului pe Plandeafacere.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *