Acte necesare cesiune firma

cesiune firma Reinvent ConsultingPentru a ceda o societate/ parti sociale din aceasta, trebuie sa inregistrezi o mentiune la Registrul Comertului.

Cesiunea actiunilor sau a partilor sociale este un act juridic prin care un asociat/ actionar (cedent) transfera catre unul sau mai multi indivizi (cesionari), asociati deja in societate ori straini de aceasta, actiuni sau parti sociale.

Daca transferul de actiuni/ parti sociale se realizeaza intre actionarii unei firme, operatiunea se va efectua intr-o singura etapa. In caz contrar, va fi nevoie de doua etape.

Iata care sunt cele doua etape:

Etapa 1 – Publicarea Hotararii Adunarii Generale a Asociatilor/ Decizia Asociatului Unic in Monitorul Oficial – care se aplica numai pentru transmiterea catre persoane din afara societatii la SRL, cu exceptia cazului in care dobandirea de parti sociale are loc prin succesiune sau act de adjudecare

Pentru a publica hotararea AGA in Monitorul Oficial, ai nevoie de urmatoarele documente:
•    cererea de depunere si mentionare acte;
•    Hotararea Adunarii Generale  a Asociatilor/ Decizia Asociatului Unic;
•    dovada privind achitarea taxelor/ tarifelor legale;
•    daca este cazul, imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale.

Etapa a 2-a – Inregistrarea mentiunii de la Registrul Comertului

Dupa ce ai obtinut publicarea hotararii Adunarii Generale a Asociatilor sau decizia Asociatului Unic in Monitorul Oficial, va trebui sa depui un dosar la Registrul Comertului, care sa contina urmatoarele acte:
•    cererea de inregistrare;
•    Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor/ Decizia Asociatului Unic;
•    dovada publicarii Hotararii AGA/ Decizia Asociatului Unic in Monitorul Oficial;
•    Actul Constitutiv Actualizat;
•    contractul de cesiune – totusi, daca actul modificator contine toate clauzele referitoare la drepturile si obligatiile cedentilor si cesionarilor si a fost semnat si de acestia, contractul de cesiune nu se mai adauga la dosar;
•    copii dupa actele de identitate ale asociatilor si, daca este cazul, dupa certificatele de inregistrare ale persoanelor juridice care dobandesc calitatea de asociati;
•    in cazul dobandirii de parti sociale prin succesiune, se vor depune: certificatul de deces si certificatul de mostenitor sau hotararea judecatoreasca irevocabila care atesta aceasta calitate, daca s-a prevazut clauza continuarii societatii cu mostenitorii, declaratia asociatilor din care sa rezulte ca sunt de acord cu continuarea societatii, actul de numire al curatorului, emis de autoritatea tutelara, in situatia in care mostenitorii sunt minori;
•    declaratiile date pe proprie raspundere de catre asociatul unic/ noii asociati care prin cesiune sau mostenire au dobandit parti sociale/ noii administratori din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati;
•    doar unde este necesar, declaratia autentica pe propria raspundere a persoanei fizice cetatean strain, in nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice straine care nu este inregistrata fiscal in Romania si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public pentru asociatii care intra in societate, in cazul in care transmiterea partilor de interes sau a partilor sociale se efectueaza catre persoane din afara societatii;
•    certificatul de la Registrul unde este inmatriculata persoana juridica din strainatate, care sa ateste existenta acesteia;
•    dovezile privind achitarea taxelor/ tarifelor legale;
•    daca este cazul:

–    actul de adjudecare;
–    hotararea de respingere a opozitiei;
–    actul de transmitere in forma ceruta de lege pentru contractul de donatie, in cazul transmiterii prin donatie a partilor sociale/ partilor de interes;
–    avizele prealabile prevazute de legile speciale;
–    imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale.

Reinvent Consulting activeaza in mediul business de peste 10 ani, iar consultantii nostri au experienta vasta in domeniile juridic, financiar si fiscal.

Cesiune firma:
•    950 de lei – cu includerea unui asociat, in Bucuresti si Ilfov, si 1.220 de lei, in celelalte judete ale tarii;
•    850 de lei – cu excluderea unui asociat, in Bucuresti si Ilfov, respectiv 1.040 de lei, pentru alte judete ale tarii;
•    950 de lei -cu excluderea unui asociat care era si administrator, in Bucuresti si Ilfov si 1.150 de lei, in celelalte judete din tara;
•    1.450 de lei – cu excludere-includere asociat, revocarea unui administrator, numirea unui nou administrator, in Bucuresti si Ilfov, si 1.710 lei, pentru alte judete din tara.

Preturile includ taxele de la Registrul Comertului, onorariul nostru si TVA.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail [email protected] Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

Website: www.reinventconsulting.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *