Cred că era prin 2005 / 2006 (pe atunci predam Comerț Electronic & HTML) când începeam să citesc despre blogging, formare (și formatori) de opinii, bani din blogging.
Tot pe atunci începeam să le povestesc studenților despre ce citeam (ce citeam și despre ce le vorbeam studenților – vezi mai jos) și îi împingeam spre lumea asta. Pe ici pe colo eram ascultat; pe ici pe colo eram luat în răs.
Prezentarea o făcusem adaptând un material realizat de amicul meu Kushtrim Xhakli pe care am avut șansa să-l cunosc cu ocazia unui training în Slovenia (UNESCO-ASO-EARMA TRAINING SEMINAR – International Project Management for Research Managers from Southeast European Countries). Printre multe altele, noi ne-am ocupat și de redactarea comunicatului de presă.
Iată că azi citesc pe blogul lui Cristian Manafu despre bani din blogging, parte a studiului BR2009.
De ținut cont!
DESPRE BLOG (Idei din februarie 2006)
Blog-ul reprezintă o pagină de web personală, actualizată în general zilnic, ce exprimă gândurile personale ale autorului.
Blog-ul reprezintă o pagină web, uşor de actualizat, şi care este actualizată de regulă în mod zilnic, şi care exprimă gânduri şi idei personale.
Blog-ul presupune un proces automatizat de publicare a informaţiilor, fără a fi nevoie de a cunoaşte limbaje de editare a paginilor web.
Blog-ul – detalii:
|
Anatomia unui blog:
|
Tipuri de blog
- Personal & Profesional
- Grup: pe bază de membership
- Publice
Beneficii
- Ai posibilitatea de a fi în permanenţă informat despre o anumită problematică, dintr-un punct de vedere personal (şi nu administrativ)
- Se pot căuta şi construi reţele tematice (discuţii pe o anumită temă)
- Se pot urmări postările pe blog ale unei anumite persoane prin intermediul conceptului de “Feeds”
- Se presupune că numărul paginilor de weblog a depăşit 4.5 milioane
- A fi “blogger” reprezintă un mod de a spune lumii ceea ce gândeşti, prin expunerea “vocii” online
- “Oare despre ce mai discută lumea?”