Anuntul ministrului Transporturilor despre Autostrada Bucuresti-Brasov: O vom construi cu sprijinul Bancii Mondiale

7360335-mediafax-foto-adrian-piclisan.jpg

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, face o vizita pe santierul Lotului II al Autostrazii Timisoara - Lugoj, joi, 10 decembrie 2015. Tronsonul al doilea al autostrazii Timisoara - Lugoj are 25 de kilometri, este situat intre localitatile Izvin si Sanovita din judetul Timis, are noua poduri, 12 pasaje, un pod rutier in dreptul localitatii Topolovatu Mare, doua spatii de servicii si doua parcari de scurta durata. ADRIAN PICLISAN / MEDIAFAX FOTO

Autostrada Bucuresti-Brasov este prioritara pentru infrastructura rutiera din Romania, a declarat vineri ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, in cadrul discutiilor cu autoritatile locale din zonele care urmeaza sa fie tranzitate de aceasta.

Ministrul Transporturilor le-a spus reprezentantilor autoritatilor locale din judetele Prahova si Brasov ca joi a avut deja o prima intalnire cu reprezentantii Bancii Mondiale pe aceasta tema.

„Asa cum bine stiti, decizia la nivel guvernamental este sa construim Autostrada Bucuresti-Brasov cu sprijinul Bancii Mondiale. Putem spune ca acest proiect se numara printre prioritatile absolute de infrastructura rutiera, asa ca insist sa il tratati si dumneavoastra cu cea mai mare seriozitate”, a mentionat ministrul.

Razvan Cuc a mai precizat ca acest proiect major de infrastructura va aduce beneficii inclusiv comunitatilor din zonele tranzitate. El a tinut sa sublinieze, in acest context, importanta sprijinului oferit de autoritatile locale din zonele tranzitate de viitoarea Autostrada Bucuresti-Brasov.

„Primariile ale caror teritorii administrative vor fi tranzitate de aceasta Autostrada trebuie sa fie capabile sa puna la dispozitie toate planurile parcelare actualizare. Ideal ar fi ca toti proprietarii din aceste zone sa aiba definitivate planurile cadastrale, iar acolo unde acestea nu exista mizam pe implicarea primariilor. tinand cont de experienta pe care o avem cu alte proiecte, va pot spune ca un punct fierbinte este cel al autorizatiilor de constructie, acordate de primarii pe coridorul rezervat. in mod normal, un astfel de coridor, odata rezervat, nu ar mai trebui grevat de nicio alta constructie, edificata dupa finalizarea studiului de fezabilitate”, a mai spus ministrul Transporturilor. El a cerut si Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sa ia toate masurile pentru buna derulare a acestui proiect si a atras atentia ca asteapta o implicare permanenta a specialistilor de la CNAIR:

„Sunt decis sa supraveghez personal si permanent evolutia proiectului si le-am spus si celor de la CNAIR ca Autostrada Ploiesti-Brasov este la fel de importanta ca Sibiu-Pitesti. Ca atare, am nevoie de implicarea lor 24 de ore din 24, la fel cum am nevoie de tot suportul primarilor din zona pe unde va trece Autostrada”, a mai spus ministrul.

La intalnirea desfasurata la Ministerul Transporturilor au participat primari din Judetele Prahova si Brasov, dar si presedintele Consiliului Judetean Prahova, Bogdan Toader.

Pentru intregul traseu al Autostrazii Bucuresti-Brasov exista un studiu de fezabilitate elaborat in anul 2006 si un Acord de Mediu eliberat in anul 2007. Autostrada Bucuresti-Brasov va avea o lungime totala de 173 de kilometri. O parte din acest sector, intre Rasnov si Cristian, a fost deja licitata si urmeaza sa fie incheiat contractul pentru proiectare si executie. Din intreaga Autostrada Bucuresti-Brasov este deja construita sectiunea Bucuresti-Ploiesti, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Sursa: MEDIAFAX

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *