Anunturile pentru proiectarea si executia celor 4 tronsoane ale DE Craiova-Pitesti, trimise la SEAP

imageResize-1.jpg

Compania Nationala de Administrare a infrastructurii rutiere a trimis la SEAP anunturile de participare pentru procedurile de achizitie publica destinate proiectarii si executiei celor patru tronsoane ale drumului expres Craiova – Pitesti, valoarea intregului proiect, cu o lungime de 121,115 km, fiind de aproximativ 820 de milioane de euro.

Proiectarea celor patru tronsoane urmeaza sa dureze 12 luni, iar executia 24 luni. Termenul limita de depunere a ofertelor va fi de circa trei luni.

Primul tronson al drumului expres Craiova — Pitesti va avea o lungime de 17 km si ar urma sa fie construit intre varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova si limita judetului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localitatilor Craiova, Ghercesti, Pielesti si Robânesti.

Cel de al doilea tronson, format din doua Loturi, va avea o lungime de 39,85 de km si urmeaza sa fie construit intre limita judetelor Dolj si Olt si limita judetelor Olt si Arges si va traversa teritoriile localitatilor Bals, Bârza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.

Tronsonul trei, cu o lungime de 31,75 km, va fi construit intre km 57+550 si km 89+300, va fi cuprins intre intersectia cu DN 65, in apropierea municipiului Slatina si limita dintre judetele Olt si Arges, si va tranzita teritoriile localitatilor Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optati, Tatulesti, Colonesti, in timp ce ultimul tronson are o lungime de 31,81, va fi construit intre limita administrativa dintre judetele Olt si Arges si intersectia cu autostrada 1 Bucuresti — Pitesti si va tranzita teritoriile localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja.

Pe cei 121,115 km ai drumului expres Craiova — Pitesti se va putea circula cu o viteza de 130 de km la ora. Acest drum va avea 4 benzi de circulatie (2 benzi pe sens) si va beneficia de toate elementele de siguranta specifice unei autostrazi.

Principalul element care va face diferenta intre drumul expres Craiova-Pitesti si o autostrada este banda de urgenta de 1,5 metri.

Obiectivul a putut fi atins prin decizia de a promova proiectul in baza documentatiei tehnice existente, care a indeplinit exigentele necesare demararii procedurii de licitatie. Ca atare, proiectul va putea beneficia de finantare nerambursabila in acest exercitiu financiar (POIM 2014-2020). Solutia actuala va scurta perioada de realizare a investitiei cu circa 3-4 ani.

Acest drum expres va contribui la dezvoltarea economica a zonei de Sud-Vest a României si va asigura corelarea cu proiectele de mare infrastructura deja demarate la nivelul Coridoarelor IV si IX Pan Europene, aflate in diferite stadii de implementare.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top