APDRP cauta parteneri pentru promovarea programelor de accesare a fondurilor europene din mediul rural

Caravana_PNDR.jpg

Caravana_PNDR_confAgentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit (APDRP), cu sprijinul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) a demarat campania nationala de informare a reprezentantilor societatii civile pentru multiplicarea informatiilor despre accesarea si derularea finantarilor europene pentru agricultura si dezvoltarea rurala.

Campania se va derula in perioada martie – august 2014 sub denumirea Euro AgriculturaReteaua Nationala a Multiplicatorilor de Informatii despre PNDR, avand ca slogan „Impreuna crestem satul romanesc„.

Organizata pentru prezentarea implementarii Programului National pentru Dezvoltare Rurala (PNDR) 2013 si ca etapa de pregatire pentru PNDR 2020, campania are ca obiectiv diseminarea si multiplicarea eficienta a informatiilor si a mesajelor despre finantarile europene nerambursabile acordate pentru agricultura si dezvoltare rurala. De asemenea, campania APDRP isi propune sa contribuie la imbunatatirea perceptiei generale privind programele de finantare pentru dezvoltare rurala si sa incurajeze o cat mai buna intelegere a conceptului de activitate economica derulata la standarde europene.

Ne dorim ca informatiile privind derularea proiectelor finantate prin PNDR in exercitiul financiar 2007 – 2013 sa fie o sursa de inspiratie pentru urmatorul PNDR. Plecand de la ideea ca exemplul concret este cel mai bun mijloc de comunicare, campania va prezenta proiecte care pot fi considerate exemple de buna practica in accesarea si derularea fondurilor europene. In acelasi timp, considerand deosebit de importanta asigurarea egalitatii de sanse in accesarea fondurilor, construim un sistem performant de informare a beneficiarilor PNDR dar si a viitorilor potentiali beneficiari. Iar acest sistem este Reteaua Multiplicatorilor de Informatii privind PNDR, formata din reprezentanti ai societatii civile care pot transmite in mod eficient informatiile catre toate persoanele interesate de obtinerea banilor pe care Uniunea Europeana ii acorda pentru dezvoltarea mediului rural. Credem ca este foarte important sa incurajam multiplicarea informatiilor corecte, clare, concise despre accesarea si derularea fondurilor europene„, a declarat David Eugen Popescu, Directorul General al APDRP.

Principala activitate pe care se va concentra noul proiect APDRP va fi cea de creare a unei retele nationale ce va cuprinde peste 2.000 de multiplicatori de informatii din toate judetele tarii. Acestia vor fi selectati si pregatiti pentru a putea transmite catre publicul larg informatiile generale si specifice despre modalitatea si conditiile de accesare si utilizare corecta a fondurilor europene disponibile prin Programul National de Dezvoltare Rurala.

Selectia multiplicatorilor va fi facuta pe baza experientei pe care acestia o demonstreaza in activitatile de comunicare cu publicul larg si mai ales in comunicarea privind fondurile europene, dar si pe baza potentialului lor de multiplicare a informatiei.

Plecand de la acest obiectiv, pentru desemnarea multiplicatorilor vor fi luate in considerare asociatii, patronate si cooperative de profil, ONG-uri reprezentative, Grupuri de Actiune Locala (GAL), centre de documentare europeana, centre de informare EuropeDirect, asociatii studentesti, organizatii active in zona rurala etc.

Prima etapa a campaniei va consta intr-un proces de comunicare, demonstrativ si interactiv, organizat cu multiplicatorii de informatii, proces in care proiectele finantate prin PNDR vor fi folosite ca sursa principala de documentare. Sunt prevazute in acest scop vizite exemplificative la peste 850 de proiecte care au primit sprijin nerambursabil prin PNDR in Romania, dar si in alte tari ale Uniunii Europene.

Din cei peste 2.000 de multiplicatori nationali, in functie de performantele obtinute in multiplicarea informatiilor, 60 vor fi selectati sa participe la vizitele exemplificative organizate in afara tarii. Proiectele care vor fi vizitate vor fi alese avand drept criterii exemplul pe care il ofera acestea si diversitatea activitatilor finantate” a mentionat David Eugen Popescu.

 Multiplicatorii care adera la reteaua nou creata trebuie sa conceapa un plan de lucru si sa organizeze, pe baza informatiilor primite despre procedura de accesare si derulare a finantarilor europene, mai multe actiuni de comunicare pentru locuitorii din mediul rural (conferinte tematice, intalniri de informare despre PNDR, puncte de informare in cadrul targurilor regionale, prezentarea unor proiecte identificate ca exemple de buna practica in presa locala, prezentari despre PNDR sustinute in cadrul evenimentelor etc.).

Tot in cadrul acestei campanii va fi lansata o platforma web (www.euroagricultura.ro) care va servi ca sursa de informare pentru multiplicatori, dar si pentru publicul larg. Platforma online de informare va include atat informatii utile pentru activitatea curenta a multiplicatorilor, cat si prezentari ale celor mai reusite activitati de comunicare dezvoltate in retea si ale celor mai activi si eficienti multiplicatori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *