Apel Orizont 2020 – Servicii electronice de incredere

servicii-electronice.jpg

Acest apel face parte din programul-cadru Orizont 2020 – Securitate Digitala: Securitate cibernetica, confidentialitate si incredere. Proiectele trebuie sa demonstreze interoperabilitatea serviciilor electronice, vizand aspecte precum asigurarea nivelului de securitate, sisteme de supraveghere de stat sau regim de protectie a datelor. Implementarea unor servicii electronice care sa fie de mare incredere este necesara in domenii precum sanatate, administratie publica, semnaturi sau certificate electronice.

Status: INACTIV
Depunere pana la: 27.08.2015
Buget: 50.210.000 euro

servicii-electronicePrin urmare, obiectivul acestui apel este acela de a demonstra si compara automat interoperabilitatea acestor servicii  prin solutii viabile. Solutiile trebuie sa se bazeze pe noile tehnologii dar sa se si conecteze la sistemele de identificare si autentificare existente. Platformele de validare capabile sa se ocupe de particularitatile diverselor sisteme jurisdictionale sau nationale ar putea oferi credibilitate oricarui serviciu electronic creat.

Propunerile trebuie sa abordeze nevoile specifice utilizatorului final, fie el public sau privat dar sa si incurajeze includerea securitatii atat a utilizatorilor din domeniul public cat si din cel privat.

Solicitantii eligibili sunt: 

  • Statele membre ale Uniunii Europene;
  • Tarile de peste mari si teritoriile (TTPM) legate de statele membre;
  • Organizatiile de interes internationale.

Impactul asteptat:

  • prezenta unei valori economice cat si o dependenta de siguranta acestor servicii;
  • proiectele trebuie sa contribuie la imbunatatirea globala a serviciilor electronice de incredere, sa protejeze utilizatorii in experientele lor electronice precum contracte electronice, licitatii electronice, facturarea electronica, precum si accesarea serviciilor administratiilor locale sau nationale (cum ar fi emiterea documentelor);
  • proiectele trebuie sa creeze conditii de introducere a mai multor aplicatii si servicii, mai ales in domeniul comercial, pentru utilizarea semnaturii electronice, marcaje de timp sau certificatele electronice;
  • consolidarea credibilitatii tranzactiilor electronice va facilita dematerializarea proceselor, reducerea cheltuielilor administrative pentru cetateni si intreprinderi si, nu in ultimul rand, introducerea acestora intr-un sistem mare de tip eGov. 

Bugetul total alocat este de 5.210.000 EUR. Informatii cu privire la rezultatul evaluarii se vor primi in maxim 5 luni de la data limita de depunere. Comisia Europeana isi rezerva dreptul de a selecta doar proiectele al caror cost de implementare se situeaza intre 3 si 8 milioane de euro.

Termenul limita: 27 august 2015, ora 17:00 (ora locala Bruxelles).

DOCUMENTATIE

Puteti descarca urmatoarele documente utile:

Website-ul programului
Ghidul solicitantului

Sursa: Comisia Europeana
Finantator: Comisia Europeana

[caseta-final-fise]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *