Apel pentru constituirea Retelei Nationale de Formatori Erasmus+ 2014-2016

Erasmus_tasta.jpg

Erasmus_tastaReteaua Nationala de Formatori Erasmus+ (2014-2016) isi propune sa desfasoare mai multe activitati de formare, avand ca scop cresterea calitatii programului.

In cadrul acestui apel, vor fi selectati 30 de formatori pentru o perioada de colaborare de 2 ani (iulie 2014-iunie 2016). Reteaua nou-constituita va continua activitatea de formare initiata in 2007 si pana in prezent, extinzand tematicile de formare in noul context Erasmus+.

Temele orientative care vor fi abordate de catre reteaua de formatori:

  • management de proiect;
  • management strategic;
  • diseminare si exploatare de rezultate in proiecte;
  • scrierea propunerilor de finantare;
  • metode de educatie nonformala;
  • includere sociala;
  • aspecte specifice Serviciului European de Voluntariat (sesiuni de formare pentru voluntari).

Vor fi selectati 12 formatori pentru Serviciul European de Voluntariat, 5 formatori pentru sectorul Tineret, 5 formatori pentru sectorul Scolar, 5 formatori pentru sectorul Educatia adultilor si 3 formatori pentru VET. Aceste cifre sunt orientative, principalul criteriu de selectie a formatorilor fiind cel calitativ.

Conditiile de inscriere

Profilul candidatului:

  1. Are experienta ca formator;
  2. Are experienta in lucrul in domeniul educatiei, formarii, tineretului, voluntariatului;
  3. Are cunostinte despre Programul Erasmus+;
  4. Are experienta cu privire la temele mentionate mai sus (temele orientative care vor fi abordate de catre reteaua de formatori);
  5. Este dispus sa colaboreze cu Agentia Nationala pe un termen de doi ani;
  6. Cunoaste limba engleza la un nivel avansat;
  7. Are disponibilitate de timp si de a organiza module de formare in toata tara.

Activitatile din cadrul retelei

 Formatorul va avea urmatoarele responsabilitati:

  • Participa la intalnirile anuale de coordonare a activitatii de formare (estivativ doua intalniri anuale);
  • Realizeaza cel putin 5 activitati de formare anuale (un curs standard contine, in principiu, trei zile de formare);
  • Redacteaza/lansa online apelurile pentru activitatile de formare pe care intentioneaza sa le desfasoare;
  • Organizeaza si realizeaza selectia participantilor pentru fiecare activitate de formare pe care o organizeaza;
  • Redacteaza si trimite catre ANPCDEFP, la termen, rapoartele de activitate pentru fiecare curs la care a fost formator;
  • Contribuie la realizarea si dezvoltarea de materiale si design-uri de formare pe diferite tematici din cadrul Programului Erasmus+.

Etapele selectiei

  1. Candidatii vor completa formularul de candidatura postat de Agentia Nationala la urmatorul link: https://www.surveymonkey.com/s/59SPM3P, pana la data de 4 mai 2014, ora 24.00.  Afisarea rezultatelor preselectiei si programarea pentru faza de interviu la sediul Agentiei Nationale vor avea loc in data de 15 mai 2014.
    Pentru etapa ulterioara vor fi invitate primele 50 de persoane in ordinea punctajului obtinut.
  2. Persoanele pre-selectate la etapa I vor sustine un interviu si o proba practica, la sediul Agentiei Nationale din Bucuresti, in perioada 19-30 mai 2014. Interviul si proba practica sunt estimate sa dureze aproximativ 15 minute fiecare. Proba practica va consta intr-o mini-sesiune de formare pe o tema la alegerea candidatului. Publicarea listei cu noii formatori din reteaua Erasmus+ este estimata pentru data de 6 iunie 2014.

Pentru etapa de interviu, participantilor NU li se vor deconta cheltuieli de transport, cazare sau masa.

Toti formatorii selectati vor participa ulterior la intalnirea de initiere a activitatii noii retele care va avea loc in perioada 12-16 iunie 2014 (zile de lucru 13-15 iunie 2014) 

In evaluarea candidaturii online se va tine cont de:

  • Nivelul de informare privind programul Erasmus+
  • Experienta in domeniul formarii si nivelul de cunoastere a limbii engleze
  • Experienta in proiecte
  • Motivatia de a lucra in reteaua nationala si asteptarile personale
  • Disponibilitatea pentru derularea de activitati ca formator in reteaua nationala de formatori Erasmus+
  • Experienta in Serviciul European de Voluntariat

  In evaluarea interviului si probei practice se va tine cont de:

  1. Prezenta generala (tinuta, limbaj, coerenta mesajului);
  2. Experienta de formare (insotita de documente justificative);
  3. Atitudine (gandire pozitiva, entuziasm, incredere in sine);
  4. Calitatile profesionale dovedite in cadrul unei minisesiuni de formare (pregatirea sesiunii de formare, stabilirea contactului initial, design, abilitati de formare, transferul invatarii, capacitatea de autoevaluare).

Documente necesare

Pentru etapa de interviu, participantii vor aduce:

  • CV in format Europass completat in limba romana sau engleza. Il puteti vizualiza/descarca la urmatorul link.
  • Toate documentele justificative referitoare la mentiunile pe care le-au facut in candidatura online (exemplu: daca in candidatura a mentionat ca are atestat de formator sau alte diplome, atestate etc, la interviul de la sediul Agentiei Nationale are obligatia sa prezinte, daca ii vor fi solicitate, documentele in original care atesta aceste lucruri).

Persoana de referinta: Cornel Stinga; Telefon: 021.201.07.65; e-mail: [email protected].

[caseta-final-fise]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *