Virtual suntem perfecti

laptop.jpg

Socializam. Socializam online. Au disparut incet, in desuet, povestile lungi intre prieteni. Nimic nu mai e nou, totul e cunoscut la 5 minute de cand s-a intamplat. M-am spalat pe dinti, am deschis televizorul, am vazut un film cool, mi-am luat camasa albastra cu dungi galbene … etc.

Toate vestile sunt la cateva clickuri distanta de toti prietenii. Totul e lansat in mediul virtual. Facebook, Twitter, Hi5 sau alte retele de „socializare”. E necesar. Esti la moda, in top, pe val …si trebuie sa-ti mentii standardele de „cool”. Networking. Totul e rapid, uneori inutil, detaliat si indreptat spre interactiune. Ca niste fiinte gregare ce suntem cautam apartenenta la grupuri. Anonimii perfecti din spatele zidului virtual ne creionam imaginea pe care vrem noi sa o proiectam lumii. Si ne place.

Apoi ne cladim ferme virtuale, ne jucam de-a munca, de-a mafia, de-a perfectiunea. Uitam de crize, de rate la banci, de somaj si ne traim viata prin clickuri si taste. Urmam calea evolutiei spre omul digital. Si traim prin prescurtari. Pt k e cool!

Dar in spatele tuturor e miros de bani. Facebook, de exemplu, a devenit o afacere serioasa. Si la asta a ajuns sa se rezume totul. Business, vorba americanilor. Facebook s-a adresat (mai mult intuitiv) la fel ca alte retele de socializare unui consumator grabit, dar cu o nevoie acuta de a interactiona. Si a crescut ca Praslea. Facebook a ajuns cu cei 350 de milioane de utilizatori, sa fie cea mai importanta retea sociala virtuala a lumii. Are peste 350 de angajati si a ajuns site-ul cu cel mai mare numar de incarcari de imagini din lume (14 milioane zilnic). Si dupa ce o buna perioada s-a bazat pe reclame vandute pe site si pe donatii generoase a ajuns in sfarsit anul trecut sa adune un profit de 500 de milioane de dolari, asteptandu-se o dublare a acestuia in cursul anului curent. Si creste. Iar ieri (4 februarie) a implinit 6 ani de cand a fost lansat dintr-un dormitor al Universitatii Harvard.

Si a crescut pentru ca a ascultat de consumatori si nu a ramas sa roada coada mouse-ului a paguba.

Doru Lupeanu (Consultant, Fix Up Marketing)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *