Criterii de eligibilitate Actiunile 13 si 51 – Youth in Action

 

Pentru ca temenul 1 noiembrie se apropie cu pasi repezi va recomand ca inainte de a trimite cererile de finantare sa verificati daca intruniti criteriile de eligibilitate in vederea evaluarii calitative si finantarii ulterioare.
Fisele de evaluare sunt atasate cererilor de finantare si nu va ia decat cateva minute sa le verificati.

-proiectul trebuie sa inceapa la data corespunzatoare temenului limita cand ati depus candidatura. fiecare temen limita are o perioada in care proiectul ar trebui sa inceapa. Spre exemplu, la temenul limita 1 noiembrie proiectul trebuie sa inceapa in intervalul 1 februarie-31 iulie 2009. De ce: pentru ca intre temenul limita si inceputul proiectului proiectul trebuie sa treaca prin niste etape care cer timp.

Si anume:
1. evaluarea eligibilitatii proiectului.
2. evaluarea calitativa a proiectului.
3. intrunirea comitetului de selectie in vederea aprobarii sau neaprobarii proiectelor depuse la termenul limita.

Evident ca nu puteti incepe un proiect daca nu cunoasteti rezultatele selectiei.

-cererea de finantare trebuie sa fie insotita de o scrisoare oficiala semnata de catre reprezentntul legal al candidatului, datata si stampilata in original.
Acesta este disponibila la urmatorul link: http://www.anpcdefp.ro/programe/tineret/referinta/Scr_ofic_cand_TiA_ 08_prot.doc

-formularul de candidatura trebuie sa fie competat in intregime, data, semnat la sectiunile unde se solicita expres acest lucru de catre reprezentantul legal al solicitantului conform documentelor care fac dovada statutului legal, valabil pentru anul corespunzator anului in care se candideaza, in speta 2008.

-formularul de candidatura/ cererea de finantare/proiectul este obligatoriu sa fie expediat prin posta sau curier la temenul limita 1 noiembrie si nu mai tarziu. acest termen limita pica intr-o sambata iar sambata posta este deschisa. pentru localitatile unde posta nu este deschisa in aceasta zi va recomand sa expediati plicul vineri 31 octombrie 2008.

-acordurile de parteneriat trebuie completate, datate si semnate si daca este cazul si stampilate de catre fiecare promotor in parte, inclusiv de catre grupurile informale. in acest ultim caz pe langa acordul de parteneriat care va trebui semnat si completat de catre o persoana care isi asuma rolul de coordonantor al grupului va trebui sa se mentioneaza datele de contact ale acestuia si se va atasa o copie dupa CI sau pasaport a acestei persoanei.

PENTRU ACTIUNEA 1.3 Proiecte pentru Democratie Participativa

ATENTIE-
-referitor la parteneri-un proiect depus pe actiunea 1.3-proiecte pentru democratie trebuie sa implice minim 2 tari participante la program (adica tarile din UE, Turcia si EFTA/EEA-Islanda, Liechtenstein si Norvegia ) din care cel putin una sa fie din UE.
De asemenea, trebuie sa implice cel putin 2 promotori pentru fiecare tara (adica 2 din Romania si 2 dintr-o alta tara participanta la program). De asemenea, promotorii pot fi o organizatie, o institutie care lucreaza nemijlocit cu tinerii sau grupuri informale de tinerei reprezentati de o persoana care isi asuma rolul de coordonator care va trebui sa completeze un acord de parteneriat si sa ataseze o copie dupa buletin sau pasaport.

PENTRU ACTIUNEA 5.1 Intalniri ale tinerilor cu responsabilii politicilor de tineret
-pentru Seminarii Nationale de tineret nu este nevoie de acorduri de parteneriat
-pentru Seminarii transnationale- este nevoie de cel putin 5 tari participante in program, din care cel putin 1 este stat membru UE.
Pentru acest tip de activitate este nevoie obligatoriu de acorduri de parteneriat.

-acordurile de parteneriat puteti sa le trimiteti si sub forma de copie, fax, scan insa contractul nu va fi incheiat in cazul in care proiectul va fi aprobat pana nu vor fi expediate acordurile de parteneriat in original. Conform Apelului National-trebuie ca acordurile de parteneriat trimise pana la intrunirea Comitetului de selectie.
http://www.anpcdefp.ro/programe/tineret/referinta/apel_cand_TiA_08_v6.pdf

-bugetul este exprimat in euro. va rog sa studiati regulile financiare specifice acestor doua actiuni. pentru suport va stau la dispozitie cu calcularea bugetului si cu explicatii suplimentare.
ACTIUNEA 1.3
http://www.anpcdefp.ro/programe/tineret/referinta/Anexa_III_ 1.3_08.pdf
ACTIUNEA 5.1
http://www.anpcdefp.ro/programe/tineret/referinta/Anexa_III_ 5.1_08.pdf
regulile financiare sunt comune pentru ambele actiuni.

-ca o paranteza la acest criteriu va recomand sa va bugetati corect tipurile de cheltuieli la capitolele corespunzatoare, in caz contar ele nu pot fi luate in considerare.
Cofinantarea este OBLIGATORIE si poate fi si in natura.

-detaliile bancare trebuie validate de banca unde aveti conul deschis – va trebui semnat de reprezentantul bancii si stampilat. De asemenea, acest document va trebui validat de catre reprezentantul legal al candidatului, datat si stampilat – in original. In cazul in care ati mai candidat cu proiecte in acest program puteti sa faceti o copie la acest document si sa-l atasati la cererea de finantare pe care doriti sa o depuneti la acest termen in care sa faceti mentiunea ca originalul se gaseste la proiectul X..

-Partea VIII Semnatura reprezentantului legal – trebuie semnata de catre reprezentnatul legal al candidatului, datat, stampilat in original.
-Partea IX Declaratia pe propria raspundere trebuie semanat s de catre reprezentantul legal al candidatului, datata si stampilata-in original (declaratia de onoare este unul si acelasi lucru cu declaratia pe propria raspundere. Declaratia de onoare este traducerea libera a declaratiei pe propria rapundere din limba engleza).

-atasat cererii de finantare trebuie sa aveti documentele justificative care fac dovada statulului legal:
pentru ONG: statutul organizatiei, hoatarare judecatoareasca si certificatul de inregistrare fiscala;
pentru organismele publice: documentele oficiale care sa ateste personalitatea juridica.

-daca depasiti suma de 25 000 euro cumulat pe an pentru toate actiunile este nevoie sa vi se calculeze capacitatea financiara pentru care va trebui sa atasati la cererea de finantare ultima balanta de profit si pierderi, ultimul bilant anual contabil si conform Apelului National certificatul de atestare fiscala-in cazul in care nu il aveti disponibil la termenul limita atasati copie dupa cererea de eliberare de la administratia financiara si va fie expediata in original in termen de o luna de la termenul limita-in speta 1 decembrie.

Ptr. ACTIUNEA 1.3
– informatiile despre numarul promotorilor implicati si cate tari vor fi implicate-le gasiti in e-mail-ul de fata mai sus la informatiile
referitoare la acordurile de parteneriat.
– tarile implicate trebuie sa fie minim 2 din care 1 sa fie membru UE.-
– participantii trebuie sa sa aiba varsta cuprinsa intre 13-30 ani si sa fie rezidenti in una din tarile participante la program.
– numarul trebuie sa fie de minim 16. ATENTIE la echilibrul numeric pe fiecare tara, echilibru din punct de vedere al varstei, genului si atentie marita la minori. Trebuie sa acordati atentie acestui detaliu la masuri de siguranta si protestie. Avand in vedere ca exista si minori – in cazul in care doriti sa implicati minori in proiect – ar trebui sa prevedeti anumite masuri pentru a proteja minorii. Trebuie sa luati in calcul tipul de activitati prevazut, sa constientizati faptul ca trebuie abordat un anumit limbaj care sa nu jigneasca anumiti participanti, sa nu-i implicati in activitati care sa puna in pericol integritatea fizica si morala a participantilor, sa stabilitii reguli comune inca de la inceputul activitatilor, trebuie sa aveti in vedere situatiile de criza si cum le solutionati si alte asemenea activitati care pot veni in preintampinarea unor situatii de criza si sa actionati urgent pentru limitarea lor.
-acest aspect va recomand sa-l abordati indiferent ca implica sau nu minori. (acest aspect cu privire la protectie si siguranta tine de partea calitativa a proiectului si nu esta un criteriu de eligibilitate – va trebui doar completat campul destinat acestui subiect) Valabil si pentru
ACTIUNEA 5.1

– durata proiectului este de 3-18 luni.
– trebuie sa anexati cererii de finantare un rezumat al activitatilor propuse.

Ptr. ACTIUNEA 5.1
– numarul promotorilor si de unde trebuie sa provina este mentionat mai sus la informatiile referitoare la acordurile de parteneriat.
– pentru Seminar Transnational- prioritate a acestei actiuni pentru acest an – trebuie implicate 5 tari participante la program, dintre care cel putin una este membra UE.
– varsta participantilor trebuie sa fie intre 15-30 ani.
– numarul minim al participantilor implicati pentru o intalnire nationala minim – 15 participanti, pentru seminar transnational – minim-30 particpanti
– durata proiectului trebuie sa fie intre 3-9 luni.
– pentru un seminar transnational durata activitatilor este intre 1-6 zile iar pentru o intalnire nationala nu exista o durata specifica.
– trebuie anexat formularului de candidatura un program de activitati-pentru o intalnire nationala iar pentru un seminar transnational trebuie sa existe un program detaliat pe zile de activitati.

Mult succes!
Pentru informatii suplimentare va stau la dispozitie.

Cu consideratie,

Florina Fagaraseanu

Responsabil Actiunea 1.3 & Actiunea 5.1
Departamentul Tineret in Actiune
Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si
Formarii Profesionale ANPCDEFP
Calea Serban Voda nr.133, sector 4, Bucuresti
cod postal 040205
Tel: + 4 021 312 11 87
Tel direct: + 4 021 201 07 62
Fax: + 4 021 312 16 82
E-mail: [email protected]
Web site: www.anpcdefp.ro

Florina Fagaraseanu (Responsabil Actiunea 1.3 & Actiunea 5.1, Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale ANPCDEFP)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *