Atentie! Ati primit un junk-fax!

Actuala criza economica si inregistrarea de catre companii a scaderii volumului vanzarilor (in special in domeniul serviciilor) a adus dupa sine reinventarea si reorganizarea unor metode de publicitate destinate a atinge cat mai eficient publicul vizat. Cand spun eficient, imi imaginez ca orice companie si-ar dori sa obtina rezultate maxime cu costuri minime.

Daca e-mailul poate fi o metoda cu costuri aproape egale cu zero, se pare ca pe nivelul urmator in top se situeaza faxul. In ultimele luni suntem inundati zi de zi la birou de faxuri nedorite, nesolicitate si de altfel chiar neinteresante pentru noi de la firme care isi fac reclama produselor sau serviciilor.

Si cum pentru orice firma de consultanta un fax poate insemna o veste buna sau o veste rea, este simplu de inteles cum de cele mai multe ori aceste faxuri sunt primite cu ostilitate ajungand apoi in cutia cu hartie de reciclat.

Desi nu sunt un expert in marketing, si cu atat mai putin in publicitate si PR, imi imaginez ca eficienta unui astfel de fax poate fi egala cu zero daca publicul tinta nu este bine definit, si daca strategia de publicitate nu este adaptata pentru acel public tinta. Publicitatea inseamna vanzare, vanzare a brandului, si mai apoi vanzare in termeni de cifra de afaceri. Ori in vanzare, unul din primii pasi in dezvoltarea unei strategii este definirea publicului tinta (ca sa nu spun ca ideal ar fi sa avem intai definita o nevoie…).

Inteleg necesitatea companiilor de a se asigura prin ‘orice’ mijloace de prezenta pe piata, insa a trimite cat mai multe faxuri la cat mai multe companii nu asigura ‘by default’ penetrarea publicului tinta si convingerea sau fidelizarea lui.

Wikipedia defineste spam-ul ca fiind ‘procesul de expediere a mesajelor electronice nesolicitate, de cele mai multe ori cu caracter comercial, de publicitate pentru produse şi servicii dubioase, practicată în industria e-marketingului şi de proprietarii de situri pornografice. Spam-ul se distinge prin caracterul agresiv, repetat şi prin privarea de dreptul la opţiune’.

Si daca atunci cand vine vorba de e-mail avem posibilitatea introducerii unor filtre, iata ca pentru un fax nu avem cum selecta si nici cum ‚sterge’ din existenta bucata de hartie destinata pentru cosul de gunoi.

Inchei cu mesajul stimulator scris cu litere ingrosate dintr-un fax-spam: ‘Impuneti-va intr-o piata competitiva! Fax Marketingul functioneaza!’

Chiar asa, impuneti-va! Insa faceti asta intr-un mod istet si planificat!

P.S. Legea 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice prevede ‘Este interzisă efectuarea de comunicări comerciale prin utilizarea unor sisteme automate de apelare care nu necesită intervenţia unui operator uman, prin fax ori prin poşta electronică sau prin orice altă metodă care foloseşte serviciile de comunicaţii electronice destinate publicului, cu excepţia cazului în care abonatul vizat şi-a exprimat în prealabil consimţământul expres pentru a primi asemenea comunicări’.

Florina Vlad

Florina Vlad

Ma numesc Florina si lucrez in consultanta de mai bine de 3 ani. Poate ca primul lucru pe care l-am invatat lucrand intr-o firma alta decat una domestica a fost ca… „assumptions are the mother of all mistakes”’ sau, in alte cuvinte, „failing to plan is planning to fail”. Ce am facut pana am ajuns aici? Am terminat ASE-ul in anul 2000 si m-am angajat la primarie in urma renumitului concurs al Dlui Basescu, primul (si poate singurul) de amploare mare dupa care aproape toata lumea a intrat „pe bune”. In timpul facultatii imi doream foarte mult „sa ma fac” inspector la primarie, ceea ce s-a si intamplat. Dupa patru ani a urmat demisia de placere (poate chiar „revengeful”). Aveam o idee vaga despre ce inseamna UE si auzisem de notiunea de „proiecte europene”. Atunci mi-am dorit sa ajung consultant. Am plecat la un master in Olanda pe teme de „Managementul infrastructurii de mediu”, fara sa am o idee despre ce urmeaza sa studiez. A fost un an frumos, poate cel mai frumos, in care la aproape 30 de ani am retrait viata de student. Sansa mea cea mai mare au fost cateva cuvinte schimbate intr-un aeroport si atat – nici un „follow-up” pana cand… La doua zile dupa ce m-am intors acasa, am fost sunata si mi s-a oferit un job de „asistent manager”. Si asa au inceput anii de ‘consultant’. Aici imi voi impartasi opiniile cu privire la unele aspecte practice ale muncii mele: finantari europene, licitatii, proceduri de evaluare, management de proiect, relatii cu clienti/ beneficiari, precum si alte lucruri marunte ‘cu impact’. Imi doresc sa va placa.

One Reply to “Atentie! Ati primit un junk-fax!”

  1. Cristi spune:

    Cel ce primeste mail-uri nesolicitate nu are nimic de cheltuit. In schimb cel ce primeste reclame prin fax are de cumparat hartie, toner… 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top