Autoritatile romane doresc un parteneriat public privat pe fondurile Planului Juncker pentru reabilitarea rutei Constanta – Mangalia

tren.jpg

Autoritatile romane doresc un parteneriat public privat pe fondurile Planului Juncker pentru modernizarea rutei Constanta – Mangalia, iar valoarea investitiilor in acest sens este estimata la 160 de milioane de euro, a declarat directorul general al companiei CFR Infrastructura, Marius Chiper.

Sectia Constanta Mangalia este importanta pentru traficul feroviar doar in sezonul estival. In perioada de iarna si de toamna-primavara nu are incarcare, de aceea este destul de dificil de sustinut o investitie de modernizare, pentru ca nu se califica la parametrii tehnici. Noi avem un program si dorim sa intram intr-un parteneriat public privat pe fondurile Planului Juncker. Chiar am propus un model de proiect prin care investitorii privati din zona pot veni alaturi de noi ca sa imbunatatim conditiile pe aceasta linie, inclusiv prin exploatarea ei si prin noi capacitati de trafic„, a spus Chiper, prezent la evenimentul de lansare a programului Trenurile Soarelui.

Potrivit acestuia, valoarea investitiei pentru modernizarea liniei de cale ferata Constanta — Mangalia este estimata la 160 de milioane de euro.

„Noi avem o estimare, dar este grosiera: in jur de 160 de milioane de euro, insa nu avem un studiu de fezabilitate sau o analiza cost-beneficiu si date de caz care sa confirme aceasta suma. Este doar o estimare de ansamblu”, a precizat Marius Chiper.

Seful CFR SA a explicat ca in acest proiect in PPP sunt asteptati sa intre parteneri cu potential economic interesati de exploatarea ulterioara a acestei linii.

”Ne asteptam sa vina partenerii cu potential economic care sunt interesati sa sustina o modernizare a acestei sectii, urmata de o exploatare ulterioara a ei, pentru ca se pare ca pe sezonul estival aceasta sectie are un varf de capacitate si justifica o astfel de investitie, de participare la investitie. Pot veni toti cei care vor, dar aici este vorba despre parteneri cu putere financiara, pentru ca se pare ca acesta este modul de dezvoltare a capacitatilor de infrastructura in perioada urmatoare, dupa 2020: invitarea partenerilor privati cu potential, care pot accesa creditele oferite de Planul Juncker„, a adaugat Chiper.

El a facut referire si la podurile dunarene, aflate in proces de reabilitare, si a dat asigurari ca acesta se va finaliza in toamna.

La podurile dunarene sunt in curs o serie de lucrari de reabilitare si, de aceea, viteza este redusa, pentru ca sunt restrictii. In aceasta toamna noi reabilitam complet podurile dunarene si sunt poduri importante, au lungimi de aproximativ doi kilometri fiecare. Sunt doua poduri acolo. Dupa ce vom termina, se va vedea si acolo imbunatatirea conditiilor. Timpul de parcurgere a distantei pe cele doua poduri se va reduce cu cel putin 10 minute”, a subliniat Chiper.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *