Banca Transilvania, CEC Bank si BCR, parteneri ai Ministerului pentru Mediul de Afaceri, in programul Start-Up Nation

bani16.jpg

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMCCA) a parafat, luni, in mod oficial, parteneriate cu institutiile bancare care vor oferi posibilitatea sa ofere beneficiarilor creditele-punte in cadrul Programului Start-Up Nation.

Bancile partenere sunt: Banca Transilvania, CEC Bank si Banca Comerciala Romana (BCR).

„Cei care au aplicat in cadrul programului au avut doua optiuni la dispozitie: sa opteze pentru cererea de rambursare sau pentru cererea de plata. in cazul cererii de plata, am sugerat sa se discute cu furnizorii care sunt dispusi sa le furnizeze echipamentele in maximum 45 de zile, fara a avea presiune pe cash flow. Cei care vor merge pe cererea de rambursare au posibilitatea de a implementa proiectul prin creditul punte cu partenerii nostri. Astazi semnam contractul de parteneriat care va pune bazele creditului punte. Creditul-punte este de mare importanta, pentru ca in momentul in care dosarul trece de evaluare, cel care beneficiaza de proiect ajunge la unul dintre partenerii nostri, iar in cel mult doua saptamani vor primi suma necesara. Banca reprezinta un punct important. Creditul ajunge in contul beneficiarilor, beneficiarul va cheltui banii pentru necesar, iar toate echipamentele care fac parte din active si cele de inventar vor intra in aceasta prima transa. Avem foarte mult de lucrat in acest sens, colaborarea dintre noi ca minister, prin agentiile noastre, partenerii nostri si beneficiari”, a mentionat Laufer.

Potrivit ministrului de resort, „parte din proiect face si Fondul de Garantare pentru IMM”.

„In acest sens, incercam sa reducem costurile cat mai mult si cred ca in cel mai scurt timp vom gasi o solutie simpla pentru ca dosarele sa fie solutionate intr-un termen rezonabil si sa eficientizam costurile”, a subliniat Ilan Laufer.

Conform datelor oficiale, peste 19.000 de planuri de afaceri au fost inregistrate in programul Start-Up Nation, din care 70% au fost depuse in ultimele cinci zile ale sesiunii. Programul Start-Up Nation are un buget de 1,7 miliarde de lei in acest an, iar suma maxima pe care o poate primi o firma este de 200.000 de lei.

Pe de alta parte, in cazul programului guvernamental de sprijin a internationalizarii companiilor romanesti, firmele care doresc sa se promoveze pe pietele externe se pot inscrie incepand de luni, 31 iulie, ora 10:00, iar fondurile se vor aloca dupa principiul primul venit, primul servit.

Suma maxima pe care o poate accesa o firma este 50.000 de lei. Exista o contributie proprie de 10% a celor care aplica, deci grantul este nerambursabil in proportie de 90%, a explicat Laufer, in cadrul unei conferinte de lansare a programului.

Pe de alta parte, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat analizeaza introducerea unor produse alternative de finantare pentru cele peste 10.000 de firme care s-au inscris in programul Start-Up Nation si care nu s-au calificat pentru a primi fonduri in acest an.

„Rezultatele finale ale Start-Up Nation arata ca au fost depuse 19.026 planuri validate ca fiind bune, din care 8.600 ar intra la finantare si am avea inca peste 10.000 de planuri in asteptarea unei finantari. Finantarea totala ceruta este de 3,7 miliarde de lei, insa valoarea pe care o avem noi alocata pentru acest an este de 1,7 miliarde de lei, ceea ce ar insemna ca exista o cerere suplimentara de 2 miliarde de lei pentru finantare. Eu cred ca trebuie sa ne gandim si la solutii alternative de finantare a acestor companii. Apreciez foarte multe efortul depus de antreprenori si de cei care si-au facut curajul sa se inscrie in programul Start-Up Nation, s-au dus si au creat un plan de afaceri, au creat o viziune, au depus un efort pe care eu il apreciez foarte mult si fara de care programul nu s-ar fi bucurat de un asemenea succes”, a explicat, saptamana trecuta, Ilan Laufer.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *