Bilant: Caravana „PNDR vine in satul tau” a strabatut peste 3.300 de localitati

Caravana_PNDR.jpg

Caravana_PNDRAgentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit (APDRP) a sustinut la Muzeul National al Satului „Dimitrie Gusti”, conferinta de final a campaniei de informare „PNDR vine in satul tau!”.

Aceasta a fost cea mai ampla campanie nationala de informare adresata beneficiarilor si potentialilor beneficiari ai fondurilor europene nerambursabile pentru agricultura si dezvoltare rurala.

Lansata in februarie 2013, caravana informativa a ajuns in 3.323 de localitati din toate judetele tarii, reusind sa aduca mai aproape de locuitorii acestora informatiile corecte despre derularea proiectelor cu finantare europeana prin Programul National de Dezvoltare Rurala 2007 – 2013.

Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, prezent la conferinta alaturi de Directorul General al APDRP, domnul George Turtoi, a apreciat ca succesul Campaniei si rezultatele pozitive vor avea un impact major asupra modului de a comunica in urmatoarea perioada de Programare 2014 – 2020.

„Aceasta Campanie a scos in primul rand in evidenta faptul ca avem multe proiecte de succes finantate prin fonduri europene. Campania in sine este un proiect finantat din fonduri europene – un proiect care dovedeste ca si institutiile statului pot atrage fonduri europene si implementa campanii de succes, in folosul beneficiarilor nostri. M-am bucurat sa vad pe parcursul acestui an o schimbarea in modul de a comunica. Vorbesc aici de schimbarea mentalitatii angajatilor Agentiei in relatia cu beneficiarul, care vad in acesta nu un om care trebuie sa vina sa solicite informatii, ci pe cel care plateste salariile celui care trebuie sa-i furnizeze informatia, iar asta nu la modul simplist si efectiv, ci intelegand ca succesul beneficiarului este oglinda muncii noastre. Prin acest proiect s-a facut un pas important, si anume s-a reusit apropiere intre administratia publica si cetatean, am reusit sa transmitem informatiile intr-o alta forma, mult mai prietenoasa si mai pe intelesul tuturor,” a declarat Daniel Constantin, ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.

La nivel national, echipele campaniei „PNDR vine in satul tau!” au organizat pe durata celor 10 luni ale proiectului, peste 3.300 de evenimente de informare, la care au participat mai mult de 215.000 persoane – beneficiari ai masurilor PNDR: fermieri, reprezentanti ai autoritatilor locale si mici antreprenori, precum si membri ai Grupurilor de Actiune Locala (GAL), ai asociatiilor de producatori, ai organizatiilor cu profil agroindustrial si lideri de opinie locali.

„In cifre, gradul de informare al beneficiarilor si potentialilor beneficiari ai Programului National de Dezvoltare Rurala a crescut cu peste 5%. Apropierea efectiva de public s-a materializat prin scaderea aprecierilor negative la adresa Agentie, atat din partea beneficiarilor cat si din partea presei. Miza acestei campanii a fost cresterea gradului de absorbtie corecta si efectiva a fondurilor europene pentru agricultura si dezvoltare rurala, iar asta este, in cele din urma,  „treaba” beneficiarilor. Avand in vedere ca Agentia a atins la aproape 6 miliarde euro platiti efectiv beneficiarilor, cred ca aceasta Campanie si-a atins scopul” a declarat George Turtoi, director general al APDRP.

Echipa de coordonare si implementare a proiectului a cuprins 220 experti care au acordat informatii publicului prin caravana PNDR si 10 coordonatori regionali si nationali ai caravanelor, responsabili cu organizarea evenimentelor, distribuirea materialelor informative despre implementarea proiectelor cu finantare europeana prin PNDR si gesitonarea relatiei cu autoritatile locale.

Campania a fost organizata sub forma unui circuit national in cadrul caruia 17 rulote expozitionale au parcurs un traseu planificat sa acopere toate comunele importante din tara, in doua etape:

  • Etapa I, derulata in perioada martie – iunie 2013, s-a axat pe informarea fermierilor si a micilor intreprinzatori cu privire la finantarea platilor directe acordate prin Axa II a PNDR si gestionate de Agentia de Plati pentru Interventie in Agricultura;
  • Etapa a II-a, derulata in perioada iulie – noiembrie 2013, s-a pus accentul pe informarea beneficiarilor si potentialilor beneficiari cu privire la finantarea proiectelor de investitii prin  Axele I si III ale PNDR, axe gestionate de APDRP.

Campania APDRP a fost derulata in colaborare cu Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) si cu Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA). Reprezentantii locali ai APDRP s-au implicat alaturi de echipele caravanei in activitatea de informare a beneficiarilor, oferind informatii si suport privind implementarea proiectelor derulate cu finantare europeana nerambursabile in mediul rural.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *