Branduri romanesti: Numarul 1 in comertul online este peste liderul comertului offline

dreamstime_xl_44905065.jpg

In topul celor mai valoroase branduri romanesti din 2017 se distinge zona de retail cu 10 branduri care valoreaza impreuna peste 796 milioane euro. Partea cea mai interesanta este ca un retailer care activeaza online este al doilea cel mai valoros brand romanesc in topul general, inaintea unui alt mare retailer traditional.

eMag ocupa locul doi ca fiind cel mai valoros brand romanesc, potrivit raportului Brand Finance Romania 50. Cu o valoare de 361 milioane euro, eMAG a fost infiintat de trei tineri antreprenori in 2001 (Radu Apostolescu, Dan Teodosescu si Bogdan Vlad) intr-un apartament de bloc – echivalentul local al “garajului” din Silicon Valley.

Alimentat de investitiile fondului global Naspers, care intre timp a devenit actionar majoritar, eMAG a crescut exponential, devenind cel mai mare retailer online din Romania.

“Amazonul romanesc” si-a pastrat spiritul antreprenorial, adaugand constant noi categorii de produse pe platforma sa, in timp ce isi continua expansiunea in Europa de Est.

Pe locul trei in clasament este Dedeman care a excelat in modelul de business mai degraba traditional, offline al magazinelor de materiale de construcţii şi pentru amenajari interioare. Dedeman a valorificat, in schimb, tendintele moderne de amenajare a casei, bricolaj de tip do-it-yourself (DIY) si comert modern (cash & carry).

Cu o valoare de 206 milioane euro, este in acelasi timp cel mai valoros brand cu actionariat 100% romanesc. Brandul a crescut si prin extinderea perseverenta a retelei nationale – chiar si in timpul crizei economice – depasind competitori internationali puternici si devenind lider incontestabil de piata.

Primul loc in topul celor mai valoroase branduri este ocupat, cum era de asteptat de Dacia cu o valoare de 1,2 miliarde euro releva raportul Brand Finance Romania 50.

De asemenea din top 10 cele mai valoroase branduri fac parte Digi (RCS&RDS) pe locul 5, cu o valoare de 150 milioane euro, pe locul 6 – Banca Transilvania evaluata la 130 milioane de euro si Bitdefender pe locul 7 cu o valoare de 112 milioane euro.

Interesant este ca brandurile noi ca eMAG, Dedeman, Digi, Bitdefender or tiriac – create si dezvoltate de antreprenori in ultimii 28 de ani – ocupa mai mult de jumatate din clasamentul Brand Finance Romania 50, generand o valoare totala de peste 1,5 miliarde euro.

Sursa: Startupcafe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top