Brasov: Au fost semnate contractele de 190 milioane lei pentru reabilitarea traseului spre Valea Zalanului

Bani-pixabay.jpg

Doua contracte de finantare cu fonduri cumulate de aproape 190 milioane lei, prin POR 2014-2020, au fost semnate, marti, in vederea modernizarii traseului interjudetean Brasov-Covasna, in lungime de peste 50 kilometri si care uneste DN13 cu DN 12, prin Maierus-Brasov, ocolind muntii de la Baraolt si Bodoc, cu revenire la cursul superior al Oltului, in comuna Malnas.

Semnarea contractelor s-a facut pe podul peste raul Olt, la granita cu judetul Covasna, in localitatea Augustin din judetul Brasov, de catre presedintele Consiliului Judetean Brasov, Adrian Vestea, presedintele Consiliului Judetean Covasna, Sandor Tamas, directorul general ADR Centru, Simion Cretu, la eveniment participand reprezentanti ai autoritatilor publice locale din cele doua judete.

Este vorba despre finantarea reabilitarii unor portiuni din DJ 131, apoi DJ 131B, precum si DJ 122, pe traseul DN 13-Maierus-Apata-Ormenis-Augustin-limita judete-Baraolt-Biborteni-Malnas-DN 12.

Proiectele semnate au denumirile “Modernizare drum interjudetean Covasna – Brasov, care face legatura intre drumul national DN 12 si drumul national DN 13 – format din DJ 131 KM 0+000 – 7+856 si DJ 131 B 0+000 – 12+978”, pentru partea brasoveana, precum si “Reabilitare drum judetean interjud Covasna-Brasov”, de la DN 12 la DN 13, prin Malnas Bai, Baraolt, Augustin si Maierus – tronson Covasna, de la DN 12 prin Malnas Bai, Baraolt, pana la limita judet Augustin si Maierus”.

Drumurile judetene reabilitate in aceste proiecte, prin corelarea intereselor de dezvoltare ale judetelor Covasna si Brasov, asigura o conectivitate mai buna a zonei cunoscuta sub numele de Valea Zalanului, aflata la sud de Muntii Baraolt, cu principalele artere rutiere din sud-estul Transilvaniei, respectiv DN 12 – care porneste din Brasov si traverseaza municipiile resedinta de judet Sfantu Gheorghe si Miercurea Ciuc, pana in nordul Regiunii Centru, la Gheorgheni si Toplita – dar si DN 13 – care uneste municipiile Brasov si Targu Mures, prin Rupea si Sighisoara.

Despre Valea Zalanului se spune ca este un adevarat “colt de rai”, mai ales dupa ce, in urma cu doua decenii, a fost descoperita si de atunci intens promovata de catre Charles, Print de Wales si mostenitorul Coroanei britanice. Despre Valea Zalanului se mai spune ca este locul de “la capat de asfalt”, unde locuitorii isi duc viata simplu, in case mici, pictate in albastru si pastrate din generatie in generatie, locul “unde ajungi doar trecand prin tinutul padurilor”. Pentru a valorifica mai bine aceasta zona si pentru a creste mobilitatea intr-un areal tot mai cautat de turistii romani si straini, Consiliile Judetene din Covasna si Brasov au pregatit cele doua initiative, care vor asigura modernizarea unui drum care inchide, pe la nord-vest, marea bucla a raului Olt.

”Cele doua proiecte pe care le-am semnat astazi pe podul de la Augustin, limita judetului Brasov cu judetul Covasna, fac parte din strategia de dezvoltare regionala, practic din partea de infrastructura rutiera care imbunatateste conectivitatea drumurilor judetene la retelele TEN-T,retele care sunt recunoscute ca retele europene pe zona transportului rutier. Acest proiect face parte dintr-un complex mai mare de proiecte care cuprinde zona Brasov-Covasna-Harghita. Brasovul mai are legatura cu Sibiul si cu Muresul pe centrul regiunii noastre. Aici este vorba despre doua drumuri cu o valoare de 46 de milioane de euro, inn jur de 56 de km ,care fac legatura intre DN13 Brasov-Sighisoara si DN12 care pleaca de la Sf. Gheorghe-Toplita-Gheorghieni si coboara pana la Tg-Mures”, a declarat Simion Cretu, directorul general ADR Centru.

Sursa citata a adaugat ca scopul proiectului este imbunatatirea accesibilitatii in zona, stiind ca Brasovul este un nod rutier, feroviar foarte important pentru zona.

”Pentru noi este o noua viziune, o colaborare regionala. Noi am mizat pe o singura carte, si aceasta a fost cuvantul dat de domnul presedinte al Consiliului Judetean Brasov, Adrian Vestea, de echipa dansului de la Brasov. Pentru noi acest proiect este primordial. Este vorba despre 33 de km incepand de la Malnas Bai, pana la jumatatea podului peste Olt de la Augustin, aici unde ne aflam care, in viziunea noastra nu numai ca va dezvolta aceasta regiune, dar va da posibilitatea oamenilor sa vina la Brasov, posibilitatea de a aduce noi investitii in zonele noastre, iar turistii sa aiba posibilitatea de a vizita zona Baraolt”, a explicat presedintele Consiliului Judetean Covasna, Sandor Tamas.

La randul sau, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Brasov, Adrian Vestea, a declarat ca semnarea contractului de finantare a celor doua proiecte exact in locul unde cele doua judete se leaga intre ele, la jumatatea podului peste raul Olt, este un lucru inedit, dar totodata arata colaborarea dintre cele doua judete si faptul ca drumul trebuia sa aiba continuitate.

Sursa: Administratie.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.