Buget de 442,35 de milioane de lei pentru cadastru – primariile au la dispozitie 45 de zile pentru accesarea fondurilor

curs-expert-accesare-fonduri-europene.jpg

Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI) anunta ca a inceput semnarea contractelor de finantare pentru realizarea lucrarilor de inregistrare sistematica pe sectoare cadastrale.

ANCPI a alocat, in anul 2017, 442.350.000 de lei din veniturile proprii, pentru finantarea inregistrarii sistematice pe sectoare cadastrale, prin Programul National de Cadastru si Carte Funciara (PNCCF). Suma poate finanta lucrari in 2.949 de unitati administrativ-teritoriale rurale si urbane.

Termenul limita pana la care unitatile administrativ teritoriale (UAT) eligibile pot accesa fondurile este de cel mult 45 de zile de la primirea instiintarii transmise de ANCPI in acest sens. Finantarea lucrarilor de inregistrare sistematica pe sectoare cadastrale din extravilan si, prin exceptie, din intravilan se realizeaza in baza unui contract de finantare incheiat de primarie cu oficiul de cadastru si publicitate imobiliara (OCPI) pe raza judetului in care se afla, potrivit Legii nr. 7/1996 a cadastrului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. instiintarile au fost trimise de ANCPI prin oficiile teritoriale, conform Procedurii si modalitatii de alocare a sumelor, publicata in Monitorul Oficial nr. 403/29.05.2017.

Fiecare UAT primeste, in acest an, 150.000 de lei pentru realizarea, in perioada 2017- 2019, a lucrarilor de inregistrare sistematica pe sectoare cadastrale, fata de 135.000 de lei, alocat in 2016.

Contractele de finantare sunt multianuale (24 de luni), ceea ce inseamna ca primariile nu pierd finantarea daca lucrarile de inregistrare sistematica nu sunt finalizate pana la sfarsitul anului 2017.

Sunt exceptate de la alocarea fondurilor destinate finantarii primariile care au demarat sau au in derulare lucrari de inregistrare sistematica la nivelul intregului UAT. Achizitia serviciilor de inregistrare sistematica va fi realizata de fiecare primarie in parte, prin organizarea procedurilor legale aplicabile. Ulterior, acestea vor incheia contracte de prestari servicii cu persoane fizice si juridice autorizate sa execute lucrari de cadastru.

Primariile au obligatia legala sa selecteze, cu prioritate, sectoarele cadastrale care cuprind terenuri aferente proiectelor de infrastructura de interes national si terenuri agricole subventionate de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA).

Platile catre primarii vor fi efectuate dupa deschiderea cartilor funciare aferente imobilelor receptionate de catre reprezentantii oficiilor teritoriale. Documentele suport precum si ghidul primarului sunt afisate pe pagina web a ANCPI.

Programul national de cadastru si carte funciara se desfasoara in perioada 2015-2023 si are ca scop principal inregistrarea gratuita a imobilelor (terenuri cu sau fara constructii) de pe teritoriul intregii tari, in sistemul integrat de cadastru si carte funciara.

Sursele de finantare a Programului sunt:

  • venituri proprii ale ANCPI – peste 4 miliarde de lei;
  • fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Regional 2014-2020, Axa prioritara 11 – Cadastru – peste 300 milioane Euro;
  • fonduri asigurate din bugetele locale ale UAT- urilor.

Realizarea cadastrului in Romania, prin inregistrarea sistematica a tuturor imobilelor de pe teritoriul tarii, constituie o prioritate a Guvernului Romaniei. Accelerarea implementarii Programului national de cadastru si carte funciara si asigurarea punerii in aplicare a obiectivelor acestuia sunt vitale pentru dezvoltarea economica.

Sursa: MDRAP

One Reply to “Buget de 442,35 de milioane de lei pentru cadastru – primariile au la dispozitie 45 de zile pentru accesarea fondurilor”

  1. Balici Mihai spune:

    Va fi o problema mare
    Firma castigatoare la o primarie va desemna un cadru care sa umble prin toate satele comunei unde sunt mii de parcele si vor trebui insotiti de reprezentantul primariei si sa fie prezent si proprietarul terenului
    Trebuia ca acesti bani sa se dea primariei , care sa plateasca suplimentar pe salariatii primariei care vor umbla pe teren pentru identificare parcele ,a proprietarilor si primaria angaja ea un topograf (se pare ca iar va reusi cateva firma sa puna mana pe toate contractele ,sa faca 25% din lucrari si banii sa se cheltuiasca
    Numai acestia cunosc proprietarii , cunosc amplasamentele si nu le vor conveni sa umble cot la cot cu firma care isi plateste salariatul cu 2-3000 de euro pe luna ,. fata de salariatul primariei care primeste 2-3000 de lei pe luna
    Dar ne-am obisnuit cu acest mod de lucru romanesc dea indoaselea ca sa se rateze inca o problema mare a tarii-cadastrul general

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top