Bulibasheala paranormalului in politica

Pana ieri credeam ca nu ramasese nici o sfera neatinsa de preocuparile politicienilor. Insa tot ieri am constatat ca exista una … cea a paranormalului … pe care din pacate ieri au inceput sa o buli-basheasca care cum poate si cum se pricepe. Poate fi aceasta un semn ca au epuizat sfera normalului?

Oricum e semn ca multora li s-a bulit tranzistorul din zona normalului si merg pe doua diode in paranormal. Cat despre cel de al doilea cuvant care compune sintagma buli-basheala, acesta devine manifest in presa scrisa, in Radio [ azi Catalin Striblea si colega lui de la Realitatea FM au ales declaratiile Familiei Geoana cu privire la atacurile para-psi drept subiect pentru toata emisiunea lor ], in televiziuni … etc.  O masa de politicieni, de jurnalisti si de ascultatori care habar nu au isi dau cu parerea despre flacari de diferite culori, despre metode si mijloace parapsi.

Credinta crestina cu valorile ei, pe care le clamau in timpul campaniei, Biblia pe care jurau, Craciunul cu semnificatia lui plina chiar de vocatie „politica” as zice, caci Dumnezeu S-a facut om ca noi sa avem posibilitatea impreuna vietuirii cu Creatorul lumii si al nostru, toate au fost scoase din scena, alungate dincolo de periferia mentalului politic.

Acum mai mult decat oricand, in aceasta degringolada mediatica avem dovada clara si si toata lumea poate intelege de ce era necesar sa avem Radio si TV Trinitas: Pentru ca oamenii sa aiba posibilitatea de a alege participarea prin media la dezbateri care ii fortifica, care ii cladesc sufleteste si intelectual, care le descopera sensul vietii si caile firesti de a relationa cu binele si a lupta cu raul, nu pareri aiuristice despre „de ce si cum” pierd ori castiga candidatii la fotolii politice.

Totusi, sa te folsesti cand de Credinta cand de parapsihologie si sa le bulibashesti pe amandoua cand iti vine tie bine nu e tocmai corect.

Mai asteptam inca o guvernare dreapta, orientata catre cetatean si o opozitie constructiva deasemena orientata catre normalul cotidian al cetatenilor?

PS 1: Nici nu ma mai intreb ce fel de reforma a statului ar putea face para-politicii nostri si daca incercarile multora de a scoate disciplina Religie din scoala nu vor suferi o mutatie pro introducerea parapsihologiei? Ca se pare ca sunt in stare s-o faca si pe asta! … Deh …. acolo … ca generatiile de azi sa poata intelege cum s-au castigat alegerile din 2009 si cum s-a facut istoria … ar fi un motiv suficient pentru ei ca sa avem in manuale lectii despre flacara violet.

PS 2: Pana la urma – asa cum spuneam acum 8 ani la o Masa Rotunda a Bisericilor din Romania, in care prezentam un Plan de Formare pentru Pregatirea Ostenitorilor din Biserici pentru Asistenta si Interventie Sociala – nadejdea si sarcina de a avea Politici Sociale mai bune se va indrepta tot catre Biserica, intrcat politicienii cu partidele pe care le conduc (vremelnic) au de rezolvat probleme paranormale.

Mihail Brinzea

Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top