Calcul: Tunelurile de pe Autostrada Sibiu-Pitesti vor fi sapate in doi ani, iar pe Comarnic-Brasov, in trei ani

7348610-mediafax-foto-ovidiu-dumitru-matiu.jpg

Zona autostrazii A1 Orastie - Sibiu inchisa pentru remedierea degradarilor produse in zona viaductului Aciliu din judetul Sibiu, duminica, 18 octombrie 2015. Incepand cu 7 septembrie 2015, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) din Romania a restrictionat total traficul rutier intre Nodul rutier Saliste(km 270+020) si Nodul rutier Cunta (km 292+455). OVIDIU DUMITRU MATIU / MEDIAFAX FOTO

Viteza de sapare a tunelurilor Magistralei 5 a Metroului bucurestean a fost de 20 de metri pe zi, ceea ce inseamna ca tunelurile mult mai dificile de pe viitoarea Autostrada Sibiu-Pitesti vor fi sapate in doi ani, iar cele de pe Comarnic-Brasov, in aproximativ trei ani, arata calculele Mediafax.

Ministerul Transporturilor a stabilit anul trecut traseul pentru viitoarea autostrada Sibiu-Pitesti, care porneste de la capatul autostrazii Bucuresti-Pitesti si continua catre Curtea de Arges, urmând apoi localitaţile Tigveni si Valeni. in aceasta zona vor fi sapate doua tuneluri, de 500, respectiv 700 de metri lungime per sens, pentru a strapunge Valea Oltului, la Calimanesti. Având in vedere viteza consemnata de utilajele care au sapat Magistrala 5 de metrou, s-ar putea spune ca tunelurile amintite vor fi executate in patru luni (2 x 60 de zile).

Traseul Autostrazii Sibiu-Pitesti va urma apoi o succesiune de tuneluri de 600, 1.150, 1.400, 250, 250, 650 si 2.800 de metri. Acestea – cu viteza de sapare consemnata la Metrou – ar putea fi gata intr-o perioada puţin mai scurta de doi ani, astfel incât intreaga lungime cumulata a tunelurilor de pe Sibiu-Pitesti sa fie executata in doi ani si câteva luni.

De cealalta parte, Autostrada Comarnic-Brasov va avea o lungime de 60 km, din care 53,2 km de autostrada propriu-zisa si aproximativ 7 km de legaturi (tot in regim de autostrada) spre localitaţile pe linga care trece, respectiv Sinaia, Busteni, Predeal si Risnov.

„Lucrarile de arta prezente pe aceasta autostrada vor fi 19 viaducte in lungime totala de 2,964 km, 15 poduri in lungime totala de 0,135 km si aproximativ 20 km de tuneluri, cite 9,77 km de tunel pe fiecare parte, astfel: 2,9 km la Sinaia, 3,11 km la Busteni si 3,7 km la Predeal”, se arata intr-un comunicat remis administratorul reţelei de autostrazi in momentul stabilirii traseului.

Presupunând ca va fi atinsa viteza de sapare de 20 de metri pe zi, calculele arata ca cei 20 de kilometri de tuneluri de pe Comarnic-Brasov ar putea fi gata in aproximativ trei ani.

Cei aproximativ 20 km de tuneluri de pe Comarnic-Brasov au un cost total estimat la 397 de milioane de euro. Costul pentru fiecare kilometru de tunel al autostrazii este, astfel, de 20 de milioane de euro fara TVA.

Sursa: Mediafax

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *