Canalul Dunare-Bucuresti, un proiect resuscitat cu fonduri europene

Dunare_canal.jpg

Dunare_canalMarele proiect ce vizeaza canalul Dunare-Bucuresti incepe sa se miste incet – incet. Studiul de fezabilitate a fost reluat, fiind reactualizat.

„In noul SF, din cate am informatii, se face o economie consistenta fata de pretul initial, si se va ajunge undeva la 2 miliarde de euro, astfel incat pretul sa fie acceptabil pentru o finantare sigura”, a declarat presedintele Consiliului judetean Calarasi, Raducu Filipescu, intr-o conferinta de presa.

In luna iunie a acestui an, expertii Comisiei Europene spuneau ca acest canal va fi finantat cu bani europeni, sprijinul financiar fiind in valoare de 1,7 miliarde de euro.

In urma cu doi ani, cel mai mare proiect din regiunea Sud Muntenia, abandonat dupa Revolutie, cel al construirii canalului, a fost resuscitat de Camera de Comert si Industrie Calarasi.

„Este un proiect generos, care deschide perspective deosebite de dezvoltare nu numai pentru judetul nostru si pentru zona de sud a tarii, ci pentru Romania, in general, caci Bucurestiul va deveni un port la Dunare, legat direct de Belgrad, de Budapesta, de Viena, de Rotterdam…”, declara Marian Dragan, presedintele Camerei de Comert, Industrie si Agricultura (CCIA) Calarasi.

Planul contine trei poduri: la Fundeni, Vasilati si in orasul Budesti din judetul Calarasi. Proiectul include amenajarea raurilor Dambovita si Arges.

Punctul terminal este Glina, in apropiere de Bucuresti, unde va fi amplasat un port si inca unul va fi la Oltenita. Investitia ar antrena, in executie, 7- 8.000 de oameni, urmand ca, pentru perioada urmatoare, peste o mie de persoane sa lucreze in exploatare.

Sursa: Adevarul.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top