Cand devine networking-ul un instrument puternic de marketing?

Si mai ales, chiar este Networking-ul un instrument de marketing care sa functioneze si la noi in tara?

Raspunsul este DA, a inceput sa functioneze networking-ul si la romani si aici am sa iti spun de experienta mea pe care am avut-o atunci cand m-am intors in Romania dupa cinci ani de locuit, lucrat si studiat la Londra.

In momentul in care am intrat in contact cu networking-ul profesionist la Londra, ceea ce inseamna BNI (Business Networking International) a fost ca un drog pentru mine de care nu ma mai saturam pentru ca de acolo imi trageam furnizori, clienti, energie pozitiva si mai ales informatii extrem de utile si importante pentru business-ul meu de atunci. M-am gandit ca un astfel de mediu de afaceri poate fi extrem de util si in Romania si drept urmare am adus impreuna cu partenerul meu de afaceri BNI-ul in Romania. Asta se intampla acum trei ani, in 2006 cand intreband oamneii ce stiu despre networking imi spuneau fie retelistica (ceea ce este foarte adevarat, poate insemna si acest lucru) fie imi povesteau de tot felul de secte sau retele piramidale. Am fost socata sa vad, sa aud si sa experimentez o multime de situatii in care oamenii cu, care vorbeam nu stiau ce inseamna networking-ul si mai ales cum poate fi el utilizat in afacerile lor ca si instrument de marketing. Dar mai mult decat atat nu stiuau sa faca networking.

Mi-am dat seama atunci ca trebuie sa educ piata in acest sens mai intai si asta am inceput sa fac.

Acum, dupa trei ani de zile va pot spune impreuna cu multi alti oameni de afaceri ca Networking-u poate fi folosit ca si instrument de marketing in aproape orice afacere atata timp cat stii sa faci networking profesionist.

Ce inseamna acest lucru? Inseamna sa cunosti notiuni de baza, sa spunem o eticheta in networking dar mai ales sa aplici aceste reguli! Despre cateva dintre regulile de networking am discutat in articolul precedent, asa ca voi continua cu urmatoarele:

  • Mergi insotit la un eveniment de networking – acest lucru te ajuta mai intai sa acoperi o arie mai larga de participanti pe care nu ai putea in mod normal sa ii intalnesti daca ai fi singur, iar mai apoi, exista cineva in sala care poate vorbi despre tine n(se stie ca atunci cand vorbeste altcineva despre tine capteaza atentia mult mai usor decat daca ai face-o chiar tu) – acest aspect ins ail voi dezvolta mult mai mult in urmatorul articol;
  • Nu uita sa ai suficiente carti de vizita la tine – suficiente inseamna cat sa iti ajunga sa imparti cu TOTI participantii, iar daca nu stii cati vin atunci ia la tine un pachet pentru a te asigura ca nu ajungi in fata unui potential collaborator sin u mai ai carti de vizita pentru el – nu da bine.
  • Actioneaza ca o gazda nu ca un invitat – acest lucru iti va permite oarecum sa fii TU cel care initiezi o conversatie, mergi sit e prezinti singur sin u mai astepti pe cineva sa te prezinte. Nu este nepoliticos sa faci acest lucru pentru ca motivul pentru care suntem la o astfel de intalnire este acealasi si pentru ceilalti participanti – sa cunoastem oameni noi si deci noi oportunitati. Fii proactiv!
  • Asigura-te ca ai un ecuson in piept – daca nu ti se ofera la intrarea in sala atunci ar trebui sa ai tu unul la tine pentru ca astfel te deschizi usor comunicarii cu ceilalti participanti.

In articolul urmator voi continua cu alte cateva reguli de networking mai ales in ceea ce priveste comunicarea, body language dar mai ales despre “ Cat de des ar trebui sa participi la evenimente de networking?”

Tu ce crezi? Cat de des ar trebui sa participi?

Ana – Maria MIhaila

About Ana-Maria Mihaila

Fondator Institutul European de Business Networking. Cu o experienta antreprenoriala insumata de peste 20 de ani intr-o societate cu o economie in continua schimbare si alti 7 ani in Marea Britanie – loc in care ne-am si cunoscut. In 2006, dupa training-uri de networking cu experti din UK si SUA am adus networking-ul profesionist in Romania, bazat pe recomandari. In 2010 am ridicat conceptul de business networking la un alt nivel, infiintand Institutul European de Business Networking dedicat antreprenorilor, managerilor, liber profesionistilor si chiar celor care doresc sa devina antreprenori la un moment dat. Consideram ca trei dintre cele mai importante elemente ale unui om de afaceri sunt timpul, relatiile si informatiile pe care le are. Tinand cont de aceste aspecte, am inceput sa dezvoltam conceptul de Business Networking in Bucuresti si mai apoi in Moldova, acest Sistem oferind scena perfecta oamenilor de afaceri in care sa se imbine informatia cu relatiile intr-un timp relativ scurt.

2 thoughts on “Cand devine networking-ul un instrument puternic de marketing?”

  1. networking spune:

    Sigur, participarea a cat mai multe evenimente de networking poate fi benefic insa poate sa te puna si intr-o lumina mai putin favorabila. Stii cand sau de ce?

  2. Cred ca nu trebuie sa ratezi nici un eveniment care iti poate permite sa faci networking, dar, bineinteles, trebuie sa alegi evenimentele care iti pot aduce beneficii majore!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *