Cat costa sa deschizi un start-up in Romania

credit-startup.jpg

In Romania un antreprenor are nevoie in medie de aproape 12.500 de dolari pentru a incepe o afacere, mai mult decat in Polonia, Suedia, Bulgaria, Croatia sau Ungaria, dar mai putin decat in tari dezvoltate precum Germania, Italia sau Norvegia, arata raportul Global Entrepreneurship Monitor (GEM), care a luat in considerare 60 de tari.

De exemplu, in Germania costul mediu pentru inceperea unei afaceri este de 22.200 de dolari, in timp ce in Polonia este de aproximativ 11.500 de dolari.

Comparativ, in Bulgaria un locuitor investeste in medie 5.700 de dolari intr-o afacere, iar in Croatia 11.000 de dolari, conform raportului citat.

Nivelul ridicat al costurilor suportate de antreprenori de a-si incepe un business, de cele mai platite din buzunarul propriu, este unul din motivele pentru numarul scazut al IMM-urilor din Romania, categorie de firme care reprezinta practic suflul unei economii.

Romania are doar 30 de IMM-uri la 1.000 de locuitori, numar care plaseaza tara pe penultimul loc in Uniunea Europeana, conform unei analize ZF, in timp media UE se situeaza la 54 de astfel de intreprinderi la mia de locuitori, conform celor mai recente date ale Comisiei Europene.

Insa, criza economica a „maturat” IMM-urile fara o fundatie solida, iar in piata au ramas multe firme puternice, cu apetit pentru dezvoltare atat pe piata interna, cat si pe cea externa. In plus, programe cu fonduri nerambursabile de tipul celor pentru intreprinzatori debutanti (SRL-D) au pus in evidenta apetitul in continua crestere pentru business al romanilor si au adus optimism pentru mediul de afaceri local.

IMM-urile sunt cel mai mare angajator din Romania, avand un total de 2,5 milioane de salariati la nivelul anului 2014, adica 63% din totalul personalului ocupat din tara, arata calculele ZF pe baza datelor de la Registrul Comertului. Astfel, importantia IMM-urilor in economie este inca o data subliniata in datele statistice, care arata ca, desi firmele mici si mijlocii au o contributie mai redusa la cifra de afaceri totala fata de societatile mari, acestea au un rol important in crearea si sustinerea locurilor de munca.

Sursa: Mediafax

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *