Ce modificari vor aparea in programul Rabla 2014

rable.jpg

rableMinisterul Mediului si Schimbarilor Climatice impreuna cu Administratia Fondului pentru Mediu supune dezbaterii publice proiectul de Ordin al ministrului Mediului si Schimbarilor Climatice pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului de Stimulare a Innoirii Parcului Auto National.

Ce este nou in Programul Rabla 2014?

  • Pentru prima data, tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor;
  • In program vor intra si autovehicule cu o vechime mai mare sau egala cu 8 ani;
  • Vor fi disponibile 20.000 de tichete, cu un buget total de 140 milioane lei.

In urma analizei facute cu privire la desfasurarea programului „Rabla” in ultimii ani, pentru 2014 au fost aduse modificari majore in desfasurarea lui. Astfel, in acest an, persoanele fizice care doresc sa beneficieze de un tichet electronic se vor adresa direct producatorilor/dealerilor validati in program.

De asemenea, persoanele fizice si juridice, precum si institutiile publice care detin autovehicule cu o vechime mai mare sau egala cu 8 ani de la anul fabricatiei se pot inscrie in program.

Administratia Fondului pentru Mediu va aloca un numar de 20.000 de tichete, bugetul total fiind de 140 milioane lei. Pentru prima dat a tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, urmand sa fie alocate electronic in sistemul informatic al AFM.

De asemenea, se va utiliza un singur tichet electronic pentru achizitionarea unui autovehicul nou, valoarea acestuia este de 6.500 lei.

Pentru stimularea achizitionarii autovehiculelor cat mai prietenoase cu mediul, se va oferi posibilitatea acordarii, pe langa prima de casare, a unui eco-bonus in valoare de 500 lei pentru:

  • achizitionarea unui autovehicul nou, incadrat in norma de poluare Euro 6;
  • achizitionarea unui autovehicul nou, al carui motor genereaza o cantitate deemisii de CO2 mai mica de 100g/km;
  • achizitionarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.

Distribuirea tichetelor

Tichetele alocate pentru persoanele fizice vor fi distribuite pe fiecare judet, in raport cu numarul autovehiculelor uzate aflat in evidentele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. La nivelul fiecarui judet, vor fi repartizate in mod egal intre punctele de lucru apartinand producatorilor validati si situate in respectiva unitate teritoriala.

Pentru persoanele fizice, sesiunea de finantare va fi organizata in patru etape, fiecare etapa avand o durata de cate 60 zile.

In prima etapa, toate tichetele alocate destinate persoanelor fizice vor fi repartizate pe fiecare judet, in raport cu numarul autovehiculelor uzate aflat in evidentele DRPCIV.

In a doua etapa, tichetele aferente fiecarui judet ramase neutilizate, precum si cele alocate pentru care s-au anulat notele de inscriere, vor fi redistribuite in mod egal intre punctele de lucru apartinand producatorilor validati din respectiva unitate teritoriala.

In a treia etapa, tichetele ramase se impart, in mod egal, intre punctele de lucru ale producatorilor validati din judetul respectiv. In aceasta etapa, orice producator validat poate ceda tichetele alocate in favoarea unui alt producator validat, cu obligatia de a informa, in prealabil, Administratia Fondului pentru Mediu.

In ultima etapa, tichetele ramase se vor imparti in mod egal, intre punctele de lucru. Pot participa doar producatorii validati care, in etapa a treia, au consumat toate tichetele alocate.

In cazul in care la sfarsitul ultimei etape vor ramane tichete neutilizate, acestea vor fi anulate.

Calendarul Programului „Rabla” din acest an va fi comunicat ulterior pe site-urile MMSC si AFM.

Programul „Rabla” de Stimulare a Innoirii Parcului Auto este sustinut din fonduri alocate de Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice si are ca scop eliminarea din trafic a autovehiculelor vechi si inlocuirea lor cu altele noi, mai putin poluante.

Documente anexate:

Ghidul Programului Rabla 2014 – varianta consultativa (PDF)

Sursa: Administratia Fondului de Mediu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top