Ce se ascunde de fapt in spatele campaniei TV pentru REGIO, „Din zori pana-n seara, dezvoltam o tara”

Regio_400x2541.jpg

Regio_400x254De ceva timp a inceput o campanie media agresiva, care ne prezinta reusitele Programului Operational Regional si importanta fondurilor pentru dezvoltarea Romaniei. Ceea ce nu ne prezinta reclamele respective este propaganda politica facuta pentru PSD a campaniei REGIO, esecul unor proiecte neterminate si problemele cu justitia ale unor autoritati publice ce au desfasurat acest gen de proiecte.

Incepand cu ora 21.00 si pana putin dupa miezul noptii, la TVR 1 au rulat peste 40 de reclame cu Victor Rebengiuc in campania tv „Din zori pana-n seara, dezvoltam o tara„.

E curios de ce aceasta campanie a inceput acum, la sfarsitul perioadei financiare, desi fiecare proiect prezentat avea partea sa de informare si publicitate obligatorie.

Ar fi doua explicatii:

1. Campania media este mai degraba o propaganda politica si poate fi folosita ca si realizari ale actualului guvern, ceea ce ar sprijini candidatul PSD in alegeri. Regio este un program unde autoritatea de management este ministerul condus de vicepremierul Liviu Dragnea, sef al campaniei electorale prezidentiale a PSD.

2. Sunt bani europeni care trebuie cheltuiti pentru a da bine la absorbtie. Fie vorba intre noi, o asemenea campanie era necesara, pentru ca fondurile europene aveau nevoie „sa castige” imagine, dupa toate scandalurile de coruptie si achizitii „masluite” cu firme clientelare. Nu am inteles de ce genul asta de campanie nu a fost constant in ultimii 2 ani, intr-un ritm mai decent si de ce se face asa agresiv in ultima luna. Probabil din cauza chestiunii invocate la punctul 1.

Desi reclama ruleaza pe toate televiziunile, unii spun ca este si o modalitate de a finanta televiziunea publica din bani publici, mai ales dupa ce Stelian Tanase a declarat in repetate randuri ca e nevoie de un proiect privind majorarea taxei TV si ca TVR nu se prea descurca financiar.

Dezamagirea vine si din partea faptului ca imaginea campaniei este unul dintre cei mai iubiti si mai respectati actori romani, d-l Rebengiuc, care la revolutia din 1989 a avut cea mai ingenioasa luare de pozitie pe care o aveti aici, in caz ca nu va mai amintiti cand le-a oferit hartia igienica persoanelor care-i ridicau ofrande lui Ceausescu.

Poate Stela Popescu sau Alexandru Arsinel ar fi fost mai indicati in genul asta de reclame, dupa „succesul” cu Catena? Ma gandesc ca au fost multi bani in joc, iar dansul nu s-a gandit la consecintele pe care ar putea sa le aiba participarea intr-o asemenea campanie. Ce nu se vede la televizor? Pentru a intelege de fapt ce nu se vede la televizor ar fi bine sa intrati pe pagina de Facebook Regio si sa cititi comentariile celor ce posteaza acolo.

Despre parcul din Bragadiru, care apare intr-o reclama am gasit un mesaj pe pagina Regio: „In parc ca si prin spatele blocurilor nu e nimic terminat si cam facut la misto. Locurile de joaca nu sunt terminate. Bragadiru e frumos doar daca treci pe soseaua principala….prin spatele blocurilor si a caselor e jale, ca la tara. Masinile circula cu mare viteza prin parc si nu se iau masuri, degeaba sunt camere puse.

Un alt mesaj cules de pe pagina Regio: „Aici nu e vorba de minciuna ci de manipulare. Reclama Regio este o promovare subliminala a lui Ponta in campania electorala. De ce tocmai acum, cand programul se deruleaza din 2010 de catre guvernul Boc, timp in care majoritatea realizarilor s-au facut in acea perioada. Din punct de vedere comercial, reclama nu are obiect, deoarece nu exista concurenta pe acest domeniu. Deci guvernul cheltuieste inutil o suma foarte mare pentru promovare, ceea ce ar trebui sa produca o autosesizare a Curtii de Conturi. In concluzie Ponta isi face ILEGAL campanie electorala pe banii electorilor (inclusiv a celor care nu-l vor vota), in loc sa foloseasca surse atrase in mod legal, conform legii electorale.”

Conform unei publicatii locale din Galati campania ar trebui sa se cheme „Din zori si pana-n seara pacalim o tara” dand exemplul baronului pesedist Bunea-Stancu si proiectului promovat de campania Regio in Braila.

Pentru a ascunde detaliile acestei investitii de 300 de mii de euro, realizata de firma „Tancrad” SRL (cea al carei patron apare in dosarele DNA alaturi de Bunea-Stancu), cadrele au fost luate sumar si din avion.

Ceea ce nu se vede la televizor este rampa pentru persoanele cu dizabilitati ce duce nedefinit pana la jumatatea treptelor si apoi dispare subit. Exemplele pot continua: investitii neterminate, proiecte ce au ridicat probleme la DNA cu baroni locali si fonduri deturnate, conflicte de interese si achizitii publice catre firmele clientelare, toate acestea sunt parte a procesului de absorbtie a fondurilor europene, din pacate.

Nu degeaba raportul emis de Comisia Europeana in vara acestui an clasa Romania pe locul doi, dupa Italia, ca numar de cazuri de fraudare a fondurilor europene, si pe locul 3 – dupa Italia si Polonia, din punct de vedere al sumelor deturnate.

Desi POR-ul a avut cele mai bune rezultate dintre toate programele operationale datorita apropierii de beneficiar, influentele politice la nivel local pun presiune pe specialistii din Agentiile de Dezvoltare Regionala, iar multe proiecte au fost si sunt suspecte de frauda.

Faptul ca aceaste reclame sunt prezentate in mod agresiv in perioada campaniei pentru alegerile din noiembrie (conexiunea intre minister si campania electorala fiind evidenta) ridica intrebari serioase asupra intentiei reale a campaniei REGIO.

Campania ar trebui sa fie intrerupta si reluata dupa alegerile din luna noiembrie.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *