Cele 7 componente esentiale ale unui plan de marketing de succes

market_research.jpg

market_researchCand construiesti o afacere de la zero, doua aspecte sunt esentiale: timpul si resursele. Pentru a nu risipi aceste doua resurse si pentru a te asigura ca strategia ta este una eficienta, trebuie sa creezi un plan de marketing excelent.

Mai jos sunt 7 aspecte pe care trebuie sa le iei in calcul pentru ca planul tau de marketing sa fie unul extrem de bine pus la punct:

1. Cercetarea de piata. Spre exemplu, cercetarea de piata poate fi asemanata cu sistemul nervos al unei persoane. Cercetarea este sira spinarii al oricarui plan serios de marketing. Daca nu stii de unde sa incepi, biblioteca poate fi un bun inceput pentru aceasta calatorie. Bibliotecile online sunt, de asemenea, accesibile oricarei persoane si pot reprezenta o alternativa pentru persoanele foarte ocupate. Astfel poti identifica obiceiurile cumparatorilor in industria care te intereseaza, marimea pietei, potentialul de crestere al afacerii etc.

2. Asigura-te ca identifici publicul-tinta pentru produsele / serviciile tale. In plus, trebuie sa iei in calcul cel putin 2 sau 3 nivele de segmentare.

3. Intreaba-te, apoi, cum va fi perceput brandul pe piata. Pozitionarea este una din cele mai importante aspecte ale unui plan de marketing de succes. Spre exemplu, cum te percep cumparatorii daca tu esti un restaurant care vinde burgeri?

Citeste tot articolul pe Entreprenoria.com (in limba engleza)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *