Comisia Europeana ofera 133 milioane de euro pentru promovarea produselor agricole europene

produse-agricole.jpg

Comisia Europeana a adoptat strategia de promovare a produselor agricole europene in 2017 care dispune de un buget de 133 milioane de euro, in crestere fata de 111 milioane de euro in 2016.

Fondurile vor fi alocate pentru promovarea produselor agricole europene atat in interiorul cat si in afara Uniunii Europene precum si pentru gasirea de noi piete si a sprijini consumul de produse UE peste hotare.

„Extinderea programelor noastre de promovare in 2017 este importanta deoarece va ajuta la stimularea cresterii si crearii de noi locuri de munca in sectorul agricol si alimentar. La nivelul UE, estimam ca o crestere cu un miliard de euro a exporturilor sustine aproximativ 14.000 de locuri de munca”, a declarat comisarul european pentru Agricultura, Phil Hogan.

Executivul comunitar precizeaza ca un apel pentru depunere de propuneri pentru a beneficia de bugetul de promovare pe 2017 va fi lansat cel mai tarziu in luna ianuarie 2017. Organizatiile interesate pot depune cereri pentru campaniile lor, care de obicei se intind pe o perioada de trei ani, si care vor fi cofinantate de CE in proportie de 70% — 85%.

Pe langa majorarea cu aproape 20%, de la 111 milioane pana la 133 milioane de euro, bugetul pentru promovarea produselor agricole europene in 2017 include si alte modificari precum o suma suplimentara de 9,5 milioane de euro pentru actiunile de promovare care vor fi gestionate direct de Comisia Europeana, 63 milioane de euro pentru programele simple de promovare pe pietele din tarile terte precum si alocarea a 15 milioane de euro pentru programele de promovare destinate sa creasca gradul de constientizare al agriculturii sustenabile si rolului jucat de agricultura in combaterea incalzirii climei.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *