Comisia Europeana planuieste incetarea finantarilor publice pentru aeroporturi

avion.jpg

avionNoile orientari pregatite de Directia Generala Competitie se preconizeaza a fi total nefavorabile aeroporturilor regionale din intreaga Europa.

In data de 5 februarie 2013 a avut loc la sediul Adunarii Europene a Regiunilor (AER) din Bruxelles, o intalnire a Grupului de lucru privind aeroporturile regionale. Scopul a fost de a discuta viitoarea revizuire a orientarilor Comisiei Europene privind finantarea aeroporturilor regionale si de a determina luarea in considerare a opiniilor factorilor interesati.

Printre participanti s-au numarat reprezentantul Comisiei Europene, Directia Generala Concurenta, Domnul Michael Karl PIEBER, reprezentantul Consiliului International al Aeroporturilor (ACI), Domnul Gérard BOREL, reprezentantul Conferintei Aeroporturilor Regionale (ARC), Doamna Lea BODOSSIAN, reprezentanti ai Adunarii Europene a Regiunilor (AER), reprezentanti ai regiunilor si aeroporturilor europene.

Intentia Comisiei Europene este de a micsora considerabil sau chiar de a sista finantarea din fonduri publice a aeroporturilor care ating anumite praguri de pasageri – 200.000 de pasageri, 1, 3, 5 milioane de pasageri.

Aceste praguri sunt stabilite in mod artificial, sunt nefundamentate economic si sunt nerealiste iar aplicarea lor ar putea duce la situatii absurde. De exemplu, Aeroportul Iasi ar trebui sa inceteze proiectul sau de dezvoltare si modernizare ca sa nu ajunga la pragul la care n-ar mai putea primi fonduri publice (guvernamentale sau regionale). Si atunci ce rost ar mai avea finantarea publica daca nu ar fi perspectiva dezvoltarii regionale?” declara Directorul General al Aeroportului Iasi, Domnul Marius BODEA

Draftul noilor Orientari privind sectorul aviatiei nu este inca finalizat – Comisarul European pentru Concurenta, Domnul Joaquin ALMUNIA declarand intr-o conferinta de presa recenta ca va fi publicat „in cateva luni”. Documentul amintit, in forma sa scrisa, va fi supus consultarii publice timp de aproximativ 3 (trei) luni.

Acesta este un moment foarte important in care cu adevarat comunitatea locala isi poate arata sustinerea pentru dezvoltarea regionala. Iesenii care vor aeroport nu doar la nivel declarativ, au ocazia acum de a initia o actiune de lobby foarte puternica, de impact, direct la nivel european. Rolul societatii civile de la nivelul comunitatilor regionale este crucial in aceste momente. Alaturi de actiunile de lobby de la nivelul institutiilor regionale, de la nivelul tarilor europene si al politicienilor europeni – comunitatile regionale pot impiedica luarea unor masuri care ar sterge practic de pe harta Europei cateva sute de aeroporturi iar pe altele le-ar determina sa inceteze orice fel de dezvoltare.” a mai afirmat Directorul General al Aeroportului Iasi, domnul Marius BODEA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *