Comisia Europeana propune investitii de 2,7 miliarde de euro in 152 de proiecte din domeniul transporturilor

comisia_europeana.jpg

Comisia Europeana a propus vineri investitii de 2,7 miliarde de euro in 152 de proiecte-cheie in domeniul transporturilor, care sprijina mobilitatea competitiva, ecologica si interconectata in Europa, se arata intr-un comunicat al forului comunitar.

Astfel, Comisia pune in practica angajamentele asumate in Planul de investitii pentru Europa si cele in domeniul conectivitatii la nivel european, incluzand recenta agenda „Europa in miscare”. Proiectele selectate vor contribui la modernizarea liniilor feroviare, la eliminarea blocajelor si la imbunatatirea conexiunilor transfrontaliere, la instalarea unor puncte de alimentare cu combustibili alternativi si la implementarea unor solutii inovatoare de gestionare a traficului.

Investitia este realizata in cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei, mecanismul financiar al UE de sprijinire a retelelor de infrastructura, si va debloca 4,7 miliarde de euro sub forma de cofinantari publice si private. Astfel de investitii nu doar ca vor moderniza reteaua de transport a Europei, dar vor stimula, de asemenea, activitatea economica si crearea de locuri de munca.

In acest an, din suma totala de 2,7 miliarde de euro, Comisia aloca 1,8 miliarde de euro celor 15 state membre eligibile pentru sprijin din Fondul de coeziune, in scopul de a reduce si mai mult disparitatile in ceea ce priveste infrastructura.

Comisarul UE pentru transporturi, Violeta Bulc, a declarat: „Cererea de investitii in infrastructura de transport este enorma. Acest nou val de investitii se concentreaza asupra unor proiecte ecologice, inovatoare si digitale, pentru a moderniza reteaua de transport a Europei. Ne aflam astazi cu un pas mai aproape de o veritabila uniune a transporturilor care deserveste interesele cetatenilor, stimuleaza economia si creeaza locuri de munca. Privind in perspectiva, invit partile interesate sa valorifice in mod optim fondurile ramase, utilizand finantarile mixte pentru a spori la maximum impactul si pentru a mobiliza toate resursele posibile”.

Proiectele selectate se concentreaza in principal pe sectoarele strategice ale retelei europene de transport („reteaua centrala”), pentru a maximiza valoarea adaugata si impactul la nivelul UE. Cea mai mare parte a finantarii va fi dedicata dezvoltarii retelei feroviare europene (1,8 miliarde de euro), decarbonizarii si modernizarii transportului rutier si dezvoltarii sistemelor de transport inteligente (359,2 milioane de euro), precum si punerii in aplicare a sistemelor de management al traficului aerian (ATM) (311,3 milioane de euro).

Printre actiunile selectate se numara initiative emblematice precum modernizarea sectiunii feroviare Bialystok-Elk din Polonia, cu o lungime de peste 100 km; modernizarea sistemelor ATM in statele membre ale UE; finalizarea tunelului feroviar Karawanken, care leaga Slovenia si Austria; dezvoltarea unei retele de incarcare rapida a vehiculelor electrice in Suedia, Danemarca, Germania, Franta, Regatul Unit si Italia.

Toate proiectele au fost selectate pentru finantare prin intermediul unor cereri de propuneri competitive lansate la 13 octombrie 2016. Au fost primite 349 de cereri, solicitand in total o cofinantare de aproape 7,5 miliarde de euro.

Acest lucru a permis Comisiei sa selecteze proiectele cele mai bune si sa garanteze, in acelasi timp, o distributie echilibrata din punct de vedere geografic si intre modurile de transport. Contributia financiara a UE se acorda sub forma de granturi, rata de cofinantare fiind intre 10 % si 50 % din costurile eligibile ale proiectului, in functie de tipul acestuia si de cererea de propuneri (pana la 85 % in cadrul pachetului de coeziune).

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top