Competitia NESsT pentru afaceri sociale, editia 2016

974x468.jpg

S-a lansat programul pentru sprijinirea afacerilor sociale din Romania, derulat in colaborare cu Fundatia Unicredit Milano, UniCredit Bank si UniCredit Business Integrated Solutions.

Status: INACTIV
Depunere pana la: 24.06.2016
Buget alocat: 25.000 euro

Obiectivele programului

Afacerile sociale din portofoliul NESsT beneficiaza pe termen lung (3-5 ani) de sustinere financiara adaptata nevoilor lor, de un program de mentorat in afaceri si de oportunitati de networking strategic. In plus, cele mai bune trei afaceri din ultima etapa de selectie vor concura pentru trei premii financiare suplimentare, oferite de UniCredit Foundation, sub initiativa „Your Choice, Your Project” (YCYP), in valoare totala de 10.000 euro. YCYP este un program al UniCredit Foundation derulat in cadrul proiectului  ”The Power of Social Enterprise” si are ca scop implicarea tuturor angajatilor UniCredit din Romania intr-un proces de votare prin care acestia desemneaza cele mai bune trei afaceri sociale ce vor fi premiate.

De asemenea, pe parcursul programului, NESsT incurajeaza si sprijina oamenii de afaceri sa gaseasca finantari suplimentare pentru afacere si sa se puna in legatura cu partenerii sai co-investitori. Mai mult, prin serviciile si sustinerea retelei de mentori afiliati NESsT si a partenerilor din program, beneficiarii vor primi ajutorul unui profesionist cu expertiza specifica pe sectorul fiecaruia de activitate.

Solicitanti eligibili

Afacerile sociale aflate in faza de validare a modelului de business (au deja venituri din vanzari, dar acestea nu sustin inca afacerea) si in faza de pre-scalare (veniturile din vanzari acopera costurile de functionare a afacerii, dar nu permit cresterea). Programul de fata se adreseaza atat intreprinderilor sociale, asa cum acestea sunt definite in legea nr. 219/2015 privind economia sociala, cat si tuturor afacerilor infiintate si conduse de ONG-uri, persoane fizice, cooperative sau diferite tipuri de entitati comerciale (PFA, SRL, II) care sunt motivate de rezolvarea unei probleme sociale si care respecta principiile economiei sociale. De asemenea, ele trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:
•    Sa aiba sediul in Romania.
•    Sa foloseasca solutii bazate pe piata (solutii de business) pentru a crea locuri de munca decente, a oferi servicii de plasare pe piata muncii sau oportunitati reale de generare de venituri pentru grupuri marginalizate. In acelasi timp, afacerile trebuie sa aiba potential de a ajuta membrii comunitatii sa depaseasca obstacolele multiple care le impiedica accesul la piata de munca formala.
•    Sa fie conduse de o echipa dispusa sa se implice activ in program pe parcursul procesului de analiza si selectie.

Sprijin personalizat:

Cei aflati in faza de validare, vor fi ajutati sa testeze modelul de afaceri si sa il perfectioneze pana cand acesta devine viabil. In aceasta faza, vor mai fi ajutati sa colecteze si sa interpreteze feedbackul clientilor din diverse segmente de piata in vederea rafinarii produsului sau serviciului. De asemenea, pentru a imbunatati functionarea afacerii, se va lucra pe diferite aspecte operationale cheie: dezvoltarea unei structuri realiste de costuri si venituri, crearea unor procese operationale eficiente, monitorizarea afacerii si a impactului prin utilizarea indicatorilor potriviti si dezvoltarea unei echipe cu competente specializate care sa raspunda nevoilor operationale curente. Pentru a asigura viabilitatea financiara a afacerii, se vor identifica noi oportunitati de finantare avantajoase si sa atrageti donatori, investitori si alti parteneri.

Pentru cei aflati in etapa de pre-scalare (cu alte cuvinte, va pregatiti pentru crestere semnificativa) cu afacerea sociala, echipa NESsT ii poate ajuta sa dezvolte un plan strategic pe 3 ani in care vor aborda si descrie principalii pasi ai procesului de scalare si provocarile ce trebuie depasite. In cadrul acestei colaborari, NESsT va oferi ajutor pentru a va consolida brand-ul si imbunatati strategia de marketing, pentru a creste si a accesa noi segmente de piata, precum si sprijin pentru construirea unei echipe solide de marketing. Un element cheie asupra caruia vom insista in aceasta etapa este dezvoltarea abilitatilor echipei de management in vederea atragerii unor noi donatori, investitori si parteneri care sa va ajute sa va atingeti obiectivele financiare si de impact social.

NESsT va adapta sprijinul oferit in functie de nevoile fiecaruia, facilitand obtinerea unui suport din partea retelei de consultanti in afaceri NESsT (Business Advisory Network) si a partenerilor NESsT. Obiectivul este ca oamenii de afaceri sa fie ajutati sa fructifice cele mai importante oportunitati de dezvoltare si sa ofere sprijin atunci cand va veti asuma riscuri calculate, pentru ca impactul dvs. sa creasca in comunitatea in care lucrati.

Conditii de finantare

NESsT si UniCredit ofera in cadrul acestui program doua granturi de pana la 16.300 EU/grant pentru cele doua afaceri sociale ce vor intra in portofoliu.

NESsT ofera – direct si implicand co-investori – membrilor portofoliului sau, ca strategie pe termen lung, solutii individuale de investitii de pana la 130 000 de euro, sub forma de granturi, granturi recuperabile si / sau imprumuturi cu dobanda avantajoasa, pe o perioada de 5 ani. De asemenea, valoarea serviciilor de consultanta si mentorat oferite de-a lungul a cinci ani, poate ajunge pana la 60 000 euro.

Termen-limita

Data limita pentru inscrieri pentru competitia NESsT este 24 iunie, iar procesul de selectie se desfasoara in trei etape. Mai multe detalii aici.

Pentru eventualele intrebari despre programul pentru dezvoltarea afacerilor sociale NESsT, va rugam sa ne scrieti la adresa [email protected]

DOCUMENTATIE

Puteti descarca urmatoarele documente utile:

Website-ul programului
Formular de inscriere

Finantatori: Fundatia NESsT Romania, UniCredit Bank

Sursa: NESsT Romania

[caseta-final-fise]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *