Comunitatile locale primesc bani de la stat pentru a continua proiectele finantate din fonduri europene

calendar-sesiune.jpg

program-banciPrimariile si agentiile de dezvoltare intercomunitara vor primi de la Trezoreria Statului, prin intermediul Autoritatilor de Management, sumele necesare pentru achitarea facturilor primite de la furnizorii cu care dezvolta proiecte finantate din fonduri europene.

Aceasta masura va fi implementata ca urmare a adoptarii in sedinta de Guvern de ieri a Ordonantei de Urgenta pentru modificarea si completarea OUG 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru adoptarea unor masuri financiare in vederea cresterii gradului de absorbtie a fondurilor europene.

Actul normativ a fost elaborat in urma unei initiative comune a Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si a Ministerului Fondurilor Europene.

“Este pentru prima data cand sistemul incepe sa lucreze in favoarea beneficiarilor din categoria primariilor si agentiilor de dezvoltare intercomunitara. Guvernul Romaniei a aprobat actul normativ care asigura decontarea facturilor pe care le au acesti beneficiari din fonduri de la Trezoreria Statului, iar in acest fel sunt sprijinite in mod real comunitatile locale. Acestea inregistreaza restante in valoare de peste 300 de milioane de lei, iar statul va deconta aceste cheltuieli, urmand ca ulterior sumele sa fie rambursate de Comisia Europeana. Suplimentar, masura va fi mai mult decat benefica si pentru firmele care sunt afectate de incasarea cu intarziere a facturilor emise catre acesti beneficiari”, a declarat Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

Ordonanta adoptata de Guvernul Romaniei introduce si reglementeaza mecanismul de decontare a cererilor de plata, care va functiona in paralel cu cel de rambursare a sumelor achitate de beneficiari din surse proprii.

Mecanismul de decontare a cererilor de plata se va aplica doar in cazul beneficiarilor primarii si agentii de dezvoltare intercomunitara care nu dispun de resursele necesare pentru a achita facturile pentru serviciile, bunurile sau lucrarile receptionate si acceptate la plata.

Acestia vor putea depune la Organismele Intermediare sau la Autoritatile de Management cererile de plata si facturile aferente.

Dupa ce sunt verificate cererile de plata, Autoritatile de Management vor achita beneficiarilor valoarea cheltuielilor rambursabile si a taxei pe valoarea adaugata aferenta acestora. in acelasi timp, beneficiarii sunt obligati sa plateasca facturile primite de la contractori in ziua in care au incasat fondurile virate de Autoritatile de Management.

Ulterior, beneficiarii trebuie sa depuna cereri de rambursare in care sa fie incluse facturile decontate prin intermediul noii reglementari.

Autoritatile de Management care vor sa utilizeze mecanismul decontarii facturilor trebuie sa emita instructiunile care reglementeaza utilizarea acestuia in termen de cinci zile de la intrarea in vigoare a Ordonantei de Urgenta adoptate de Guvernul Romaniei.

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *