Concluziile sesiunii practice CIO-SUERD – CLDR Romania

SUERD-5febr.jpg

SUERD-5febrDupa conferinta Platformei Urbane a Regiunii Dunarii de la Viena, de la finalul lunii ianuarie, unde comunitatile locale si universitatile si-au facut auzita vocea pentru prima oara, in mod coerent si unitar, a avut loc o sesiune practica speciala organizata in contextul dinamizarii procesului de implementare a acestor decizii.

Cu acea ocazie, asociatia cu caracter national din Romania, Membra a Platformei Urbane, a fost cooptata in Comitetul Consultativ al Platformei, coordonata de Aria Prioritare SUERD 10 in cooperare cu Consiliul Oraselor si Regiunilor Dunarii – CODCR si cu sprijinul Asociatiei Municipalitatilor si Oraselor din Austria, prezidata de Primarul Guvernator al Vienei, Dl Michael HÄUPL.

Totodata, CLDR Romania i-a fost incredintata gestionarea Prioritatii Tematice „Promovarea oraselor dunarene”, importanta directie de actiune alaturi de turism si patrimoniu cultural, care si-a fixat drept obiectiv final major crearea unui brand unitar de turism urban dunarean, capabil sa produca sinergiile asteptate in domeniu si sa conduca la o dinamizare sporita a fluxurilor turistice din ambele directii principale ale zonei riverane danubiene.

In urma angajamentelor luate cu acel prilej, mergand pe coordonatele propuse de la fondare, prin parteneriatul consolidat intre Catedra Internationala Onorifica SUERD „Jean BART” si Academia Romana, cu ocazia sesiunii prezidate de Acad. Alexandru T. BOGDAN si moderate de coordonatorul general Sever AVRAM, presedinte executiv CLDR Romania, a fost completat corpul de peste 500 de experti si consultanti SUERD cu inca 25 de persoane din cele mai diverse domenii de activitate si apartenenta geografica – de la Primaria si CJ Calarasi, Primaria Campina pana la importante institute nationale de cercetare si inovare, agentii de consultanta, ONG-uri relevante din Cluj Napoca, Satu Mare, Oradea, Craiova, Braila, Giurgiu, Ramnicu Sarat, Slatina etc., acoperind astfel practic cea mai mare parte a teritoriului tarii.

Acentul a cazut in special pe necesitatea aprofundarii expertizei organizatiilor si companiilor romanesti in domeniul atragerii de fonduri si al lobby-ului institutional, in special prin mai buna valorizare in mod colaborativ a potentialului de expertiza existent si a vectorilor de lobby pan-european care s-au conturat, in special prin interconectarea cu Viena, Baden Wurttemberg si Bruxelles – DG Regio si viitorul centru de contact SUERD care va functiona in Capitala Europei.

Atat reprezentantii Academiei Romane si al institutelor acesteia, Institutul de Economie Mondiala si Institutul de Prognoza Economica, cat si ai clusterelor romanesti afiliate european au decis sa sprijine comunitatile  co-interesate sa-si armonizeze obiectivele in timp util si sa utilezeze toate oportunitatile de finantare pentru a putea prezenta proiectele majore prioritare de care depinde vital relansarea economica a Romaniei cu ocazia reuniunilor grupurilor de lucru SUERD (ARGE) ale Platformei Urbane si in stransa consultare cu principalii coordonatori pe domenii prioritare, mai ales din domeniul turismului, al protectiei mediului, combaterii criminalitatii, incluziunii sociale a grupurilor vulnerabile, in special a romilor. Initiativa se bucura de sprijinul unor membri ai Parlamentului Romaniei din intreg spectrul politic si urmareste de acum o mai atenta si prompta interconectare si cu ceilalti parteneri si decidenti dunareni, in special din Bulgaria, Moldova, Serbia si Austria.

Parteneri Media Asociati: Agentia Nationala de Presa AGERPRES, TVH, ZiarulAlb.ro.

Parteneri Media: Finantare.ro, CalendarEvenimente.ro, CaleaEuropeana.ro, Comunicatii Mobile, Opinia Nationala, SmartFinancial.ro, NewsChannel.ro, Tribuna Economica, ComunicateMedia.ro, Economie si Administratie Locala, Euroconsultanta-Ghidul Firmei, ClubAfaceri.ro, BrandInfo.ro, GhiseulBancar.ro, PRwave.ro, „EU-RO Clearing Funds”.

Pentru conformitate,

CIO-SUERD / CLDR Romania

[email protected]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *