Conferinta Afaceri.ro Constanta: Turismul de aventura este un motor al dezvoltarii durabile

Afaceri_Constanta_1.jpg

Afaceri_Constanta_1Adrenalina trebuie inclusa in pachetele turistice, iar turismul de aventura poate impulsiona dezvoltarea comunitatilor sarace.

Aceastea au fost concluziile Conferintei Afaceri.ro Constanta, desfasurata pe 19 iulie, avand ca tema „Turismul de aventura – viitorul turismului mondial”.

Cei peste 100 de antreprenori si profesionisti din industria turismului si a ospitalitatii, prezenti la Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura din Constanta, au aflat care sunt tendintele din domeniu de la cei 12 speakeri ai conferintei.

Cristian Culea, presedintele Junior Chamber International Constanta 2012 si co-organizator al evenimentului, a prezentat conceptul si avantajele turismului de aventura.

„Turismul de aventura este una din formele noi de turism care incorporeaza aspecte ale dezvoltarii durabile, protectiei mediului inconjurator, dezvoltarea antreprenoriatului. Foarte important la turismul de aventura este ca foloseste resursele umane locale si vine in ajutorul comunitatilor, mai ales a celor din zonele subdezvoltate”, a subliniat Cristian Culea.

Invitat la Conferinta Afaceri.ro Constanta, Razvan Filipescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism, a vorbit despre strategiile publice de promovare pentru acest domeniu.

Acesta a prezentat un instrument util pentru promovarea Romaniei la targurile internationale de turism. „Am alcatuit o harta a Romaniei cu toate zonele de turism de aventura, precum si sporturile care se pot practica. De asemenea, facem eforturi pentru a include pesterile din Romania in circuitul international de turism speologic”, a subliniat seful ANT.

Ion Danut Juganaru, presedintele CCINA Constanta, a punctat ca, pana acum, investitiile care s-au facut in domeniul turistic au vizat mai ales spatiile de cazare: confort si capacitati.

„S-a terminat cu „statiunile-dormitor”, cu turismul pasiv. In prezent avem nevoie de investitii in distractie/agrement. Iar daca lipsesc resursele proprii, am putea compensa prin introducerea acestor activitati specifice turismului de aventura in randul programelor cu finantare de la Uniunea Europeana”, a aratat Ion Danut Juganaru.

Bogdan Ghinet, managing partner la Acces Project Investment, a prezentat care sunt oportunitatile de finantare pentru industria turistica, atat din surse europene, cat si guvernamentale.

Corina Martin, presedintele Federatiei Asociatiilor de Promovare a Turismului, a vorbit despre dificultatile in promovarea serviciilor turistice autohtone, precum si despre importanta cooperarii intre antreprenori care ofera servicii complementare pentru a-si promova ofertele.

Catalin Campeanu, manager la Green Adventure/rafting si sporturi extreme, a dat ca exemplu tarile de la sud de Dunare, care fac bani frumosi din sporturi extreme. „In Bosnia s-au creat peste 1.000 de locuri de munca pentru localnici, doar de catre firmele de rafting. Firmele lor castiga peste 3 milioane de euro pe sezon”, a subliniat Catalin Campeanu.

Pe de alta parte, Cornel Gaina, vicepresedintele Asociatiei Patronatului in Turismul din Delta Dunarii, a subliniat ca exista riscul ca antreprenorii sa preia modele straine fara a le adapta si a pledat pentru pastrarea autenticitatii in turism.

La randul sau, Rodica Lupu, managing partner la Loop Operations, a vorbit despre responsabilitatea sociala a operatorilor de turism si cum pot contribui acestia la dezvoltarea comunitatilor locale, contribuind chiar la pastrarea unui stil de viata.

In sectiunea de workshop, analistul economic Radu Limpede a punctat cateva strategii de atragere a investitorilor in turism, in vreme ce Marian Hanganu, fondatorul Salesman Pride, a vorbit despre atragerea clientilor prin „gamificare”.

De asemenea, Daniel Cosnita, presedintele Asociatiei Clusterelor din Romania si Ionut Tata, fondatorul Iceberg, au prezentat avantajele formelor asociative intre antreprenorii din industria ospitalitatii, precum si pasii care trebuie urmati pentru constituirea unui cluster in turism.

Evenimentul a avut si o tombola cu zeci de premii substantiale. Puteti consulta aici lista completa a castigatorilor.

Conferinta Afaceri.ro Constanta a fost realizata in colaborare cu partenerii Acces Project Investments, Voksbank, Junkers Design, Cramele Halewood si cu sprijinul Iceberg Consulting, Asociatia de Promovare Litoral-Delta Dunarii, Gramma Wines, Autonom, Trust Communications, PlayXP.net, Ego Centrum, LOOP Operations, Salesman Pride, barciinbagaje.ro, GreenAdventure.ro, NRG Park – airsoft & paintball, Pure Jatomi Fitness, Off-road in Dobrogea, Active Training, ForteOffroad.com, CASINO Life & Business Magazine, Finantare.ro, Managementul-proiectelor.ro, EconomiaOnline.ro, Asigurari.ro, Meteo.ro, Chamber.ro, actionamresponsabil.ro, Crucial Systems, Restaurant On Plonge, Forte Life, Artesana, Patiseria Dulce, Junior Group, City Events & Balloons, Akcees, AIESEC Constanta, Foto-Focus.ro, Asociatia Clusterelor din Romania (Clustero.eu), InPULSE Consulting Partners, Tomis Top Estate, Fundatia Post Privatizare (FPP), Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri (FNTM), IntreprinzatorTurism.ro, CazarelaPensiune.ro, NS Copiers, greencopy.ro, e-copy.ro, Farmacia Miraculum, YoungTours.ro, Hostel Peaches Bucuresti, Pura Vida Beach Bar & Hostel Vama Veche, Demmers Teehaus, La Controra Hostels (Napoli, Italia), Summer Touch, Enisala Safari Village, Windsurf Club Bucuresti, Neptun TV, Rock FM, Telegraf, Groove Hour, evenimente-constanta.ro, constantablog.net, i-Tour.ro, Ziarul de Constanta, Constanta Express.

Evenimentul de la Constanta face parte din seria de 10 conferinte Afaceri.ro 2013, care a debutat pe 19 aprilie, la Suceava. Urmeaza conferintele de la Galati, Cluj, Timisoara, Piatra Neamt si Bucuresti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top