Crestere spectaculoasa a vanzarilor de autoturisme in Romania. Care este explicatia?

masina_crestere.jpg

masina_crestereIn primele 3 luni ale anului 2014 s-a inregistrat o crestere cu 21,7% a livrarilor totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale).

„Este pentru prima data din 2009 pana acum cand in Trimestrul I se inregistreaza o crestere fata de anul precedent si cea mai mare crestere pe aceasta perioada din 2007 pana in prezent”, se arata intr-un comunicat al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA), autoarea studiului.

Cine a cumparat masinile? Vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice – 84% din volumul total inregistrat in primul trimestru din 2014.

APIA mai constata ca inmatricularile de autoturisme rulate au scazut cu 11,6% fata de primul trimestru din 2013. Cu toate acestea, volumul lor (46.800 unitati) ramane de 3,5 ori mai mare decat cel al autoturismelor noi.

Dacia Duster, lider la productie si la export

In trimestrul I, uzinele auto din Romania au produs in total 107.575 de unitati. In topul productiei conduce Dacia Duster (35.156 unitati), urmata de Dacia Logan (30.007 unitati), Ford B-MAX (18.221 unitati), Dacia Sandero (13.856 unitati) si Dacia Logan MCV (10.333 unitati).

Si exportul a cunoscut o crestere de 9,3% fata de perioada similara din 2013, cu 98.034 unitati exportate. Topul autoturismelor exportate este similar cu cel de la productie, fiind dominat de Dacia Duster, cu 31.994 unitati.

La vanzarile pe piata interna, dupa trei luni din 2014 sa se inregistreze o crestere fata de aceeasi perioada din 2013 de 21,7%, situatie datorata in special autoturismelor, care au inregistrat +19,1% (+29% cele autohtone si +15,6% cele din import).

La autoturisme, top-ul pe marci dupa doua luni din 2014 este condus de catre Dacia, cu 4.723 unitati vandute (30,8% din total), urmata de Volkswagen (1.533 unitati / 10%), Skoda (1.522 unitati / 9,9%), Ford (1.150 unitati / 7,5%), Renault (787 unitati / 5,1%) si Opel (642 unitati / 4,2%).

In functie de tipul de combustibil, cresterea vanzarilor de autoturisme cu motoare diesel se consolideaza, ponderea acestora ajungand dupa 3 luni din 2014 la 61% (fata de 59% cat era in primul trimestru al anului trecut).

Potrivit APIA, tendintele de crestere se vor pastra si in urmatoarele luni, dupa demararea Programului „Rabla” ce a avut loc la inceputul lunii aprilie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *