Cultura calitatii in organizatie

Construirea culturii calitatii are la baza intelegerea legilor schimbarii dintr-o institutie sau o organizatie. Acest lucru presupune cunoasterea evolutiei culturii in fiecare organizatie.

Se cunoaste ca personalul angajat, dintr-o organizatie, simte momentele cand sunt impuse  anumite schimbari, si de aceea trebuie sa stie, ca toti factori de  decizie trebuie sa se implice in planificarea, implementarea schimbarilor pentru a da asigurari ca totul merge in sensul preconizat.

Prin aceasta le oferim posibilitatea angatilor sa-si exprime deschis parerile, ingrijorarile si temerile, astfel incat ei vor intelege mult mai bine nevoia de schimbare care se realizeaza, si vor actiona in sensul dorit de conducere.

Construirea culturi calitati trebuie sa respecte, in fiecare organizatie, anumite caracteristici obligatorii pentru fiecare angajat din organizatie, si anume:

  • acceptarea unei filozofii a culturii calitati la toate nivelurile din organizatie,
  • realizarea unei comunicarii eficiente intre departamente, intre departamente si conducere, intre personalul angajat si conducere,
  • recompensarea si recunoasterea unor angajati cu merite deosebite.

Strategiile pentru construirea culturii calitatii sunt diverse, functie de locul si personalul angajat din organizatie. Acestea au facut obiectul unor ample studii si dezbateri care in final au condus la cresterea responsabilitatii tuturor in ceea ce priveste conceptul de cultura a calitatii. Prin acestea se urmareste crearea unui concept nou, pentru organizatie care sa conduca la  depasirea decalajelor sau a inadvertentelor cu influenta negativa in activitatea organizatiei.

Personalitatile in domeniul calitologiei au facut numeroase expuneri cu privire la necesitatea implementarii in organizatie, indiferent de marime, a unei culturi a calitatii adecvata locului, timpului si tipurilor de angajati. Unul dintre cei mai ferventi sustinatori a conceptului a fost J.M.Juran, calitolog si teoretician, care a propus si implementat conceptul „conflictul intre culturi”, adica cei care doresc schimbarea si cei care nu doresc, adica se impotivesc.

Conducerea trebuie sa ia masurile necesare pentru identificare fiecarei tabere sau elemente care se impotrivesc, apoi sa discute si sa le expuna motivele care stau la baza necesitatii de schimbare care duce la final la succes in organizatie.

Andrei Victor

Victor Andrei

Victor Andrei

Sunt absolvent de invatamant superior de lunga durata in cadrul UPB, promotia 1995, la facultatea Stiinta si Ingineria Materialelor, licentiat in domeniul Turnarii metalelor. Am studii de master in cadrul UPB, SNSPA Bucuresti masterul Managementul Proiectelor cu finantae europeana, iar in cadrul ASE Bucuresti masterul Managementul Riscului in Afaceri Internationale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top