Cum facem analiza pietei?

analiza-piata.jpg

Analiza pietei din cadrul planului de afacere trebuie sa prezinte o imagine foarte clara asupra industriei si pietei in care activati. Pe parcursul acestei sectiuni trebuie sa prezentati rezultatele obtinute in urma cercetarilor efectuate si concluziile dumneavoastra. Aspectele mai detaliate ale cercetarilor efectuate, cum ar fi raportul de cercetare, chestionarul utilizat, grafice si analize in profunzime ar trebui incluse in sectiunea de ANEXE a planului de afacere.

Ce trebuie sa includa analiza pietei

Descrierea industriei – Descrieti industria in care activati, inclusiv marimea ei, ratele de crestere, trenduri generale si orice alte caracteristici pe care le considerati relevante (de exemplu: stadiul in ciclul de viata al produsului/serviciului, estimari de crestere, etc). In continuare prezentati schematic principalele tipuri de consumatori (companii, administratii publice, persoane fizice).

Informatii despre piata tinta. Delimitati-va foarte clar piata tinta in asa fel incat sa o puteti deservi avand in vedere resursele pe care le detineti. Foarte multe companii gresesc in acesta etapa pentru ca incearca sa se extinda pe prea multe piete si isi pierd focusul. O data stabilit grupul tinta asigurati-va ca detineti cat mai multe informatii despre acesta. In plan ar trebui incluse urmatoarele informatii:

1. Principalele caracteristici. Care sunt nevoile specifice ale potentialilor cumparatori? In ce masura sunt acoperite aceste nevoi? Care sunt caracteristicile socio-demografice ale grupului tinta? Exista o anumita sezonalitate a achizitiilor? Cine sunt factorii de decizie in achizitia produselor? Unde este localizat grupul tinta si cum puteti acces la el?

2. Marimea pietei tinta. Aici trebuie sa prezentati date privind numarul de potentiali clienti, numarul de achizitii efectuate de acestia, frecventa de cumparare, potentialul de crestere al acestei piete.

3. Sursele de informatii utilizate. Prezentati principalele surse de date pe care le veti accesa pentru a obtine informatii despre piata tinta. Pot fi agregatoare de informatii online, buletine ale Camerelor de Comert, rapoarte ale unor asociatii de profil, presa, etc.

4. Cota de piata pe care o puteti castiga. Care este cota de piata si numarul de clienti pe care estimati sa ii castigati? Prezentati argumentele pentru cifrele date.

5. Strategia de pret si adaosurile practicate. Stabiliti-va structura pretului, adaosul estimat, termenele de plata si orice alte tipuri de discount pe care intentionati sa le utilizati.

6. Canale media. Listati canalele media pe care le veti utiliza pentru a comunica cu piata tinta. Aceste pot fi: diverse publicatii, Internet, programe radio, TV sau orice alt tip de canal care se preteaza specificului afacerii dumneavoastra.

Citeste continuarea articolului pe Plandeafacere.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *