Cum ne ajuta contabilitatea manageriala sa administram mai bine resursele afacerii?

La prima vedere, informatiile contabile sunt greu de inteles si deseori evitam sa intram in contact cu aceasta componenta obligatorie a afacerii noastre. Orice firma trebuie sa intocmeasca si sa prezinte situatiile financiar-contabile cerute prin reglementarile legale: acestea sunt situatiile financiare standardizate pentru orice firma, iar structura si continutul acestora nu corespund intotdeauna cu nevoile reale de management al afacerii.

Dar daca incercam sa intelegem care este legatura intre componentele comerciale si manageriale ale afacerii si informatiile financiar – contabile atunci situatia devine mai usor de inteles si contabilitatea poate deveni un “aliat” in managementul afacerii.

Slide: Abordarea manageriala a finantelor firmei

Exemplificare (1)
Intrebare din partea managerului:
Care sunt datoriile totale (structura si valoarea) si care sunt scadentele de plata in aceasta luna?

Raspunsuri care se regasesc in situatiile contabile:
Sold salarii personal = datorie scadenta la data…
Sold asigurari sociale, impozit salarii = datorie scadenta la data…
Sold credit bancar = datorie totala aferenta unui credit de investitii, din care rata si dobanda lunara scadenta la data …
Sold furnizori = datorii totale catre furnizori, din care datorii scadente in luna …
Sold TVA de plata = datorie scadenta la data de 25 a lunii
Sold impozit pe profit sau venit = datorie scadenta la data …

Exemplificare (2)
Intrebare din partea managerului:
Care este marja comerciala lunara pentru vanzarile de marfa?

Raspunsuri care se regasesc in situatiile contabile:
Rulaj lunar venituri din vanzare de marfuri = venituri din vanzare marfa
Rulaj lunar cheltuieli cu marfa = costul marfii vandute
Marja comerciala (valoare absoluta) = venituri – cheltuieli cu marfa vanduta
Marja comerciala (%) = marja comerciala in valoarea absoluta / venituri din vanzare marfa * 100%

Daca toate aceste informatii vor fi prezentate sub forma unui raport simplu, bine structurat si adaptat la cerintele managerului, atunci specialistul in finantele firmei va asigura “traducerea si interpretarea” informatiile necesare managementului pentru a lua decizii de business corect fundamentate.

Va invit sa participati la evenimentele dedicate intelegerii beneficiilor contabilitatii manageriale, evenimente care sunt postate la acest link: http://abctrainingconsulting.ro/evenimente/

About Anda Racsa

Antreprenor, manager, consultant, trainer ABC Training Consulting. 19 ani practica profesionala in domeniul managementului financiar al afacerii din care 9 ani experienta ca antreprenor si manager al firmei ABC Training Consulting.
Certificari profesionale: Consultant bancar – certificat de IBR si CNFPA, promotia 2010; Auditor financiar – certificat de CAFR, promotia 2009; Formator (trainer) – certificat de CNFPA, promotia 2007. Furnizez servicii de training, consultanta si asistenta antreprenoriala si manageriala: Evaluarea fezabilitatii ideii sau a afacerii in derulare, Planificarea afacerii si elaborarea planului de afaceri antreprenorial si managerial, Organizarea si coordonarea contabilitatii manageriale afacerii, Managementul costurilor si al cash-flow-ului. Periodic organizez evenimente dedicate antreprenorilor, managerilor si specialistilor – unde dezbatem subiecte specifice managementului si optimizarii afacerii si identificam solutii si oportunitati de colaborare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *