Cum sa evaluezi ideile de afaceri

chestionar1.jpg

Poate una dintre cele mai mari provocari in afaceri este sa alegi ideea potrivita in care sa investesti. Un antreprenor inventiv si informat cu privire la tendintele pietei poate avea cateva zeci de idei de afaceri. Insa, din pacate, resursele financiare sunt limitate iar un antreprenor poate alege de cele mai multe ori doar o idee de afacere pe care sa o puna in practica.

Alegerea nu este este usoara, mai ales atunci cand exista mai multe idei atractive de business. Iata in continuare o lista cu sapte intrebari al caror raspuns va poate ajuta sa departajati ideile de afaceri.

1. Intentionati sa creati o piata noua?

Lansarea unui produs nou pe piata fara a intreba mai intai clientii ce parere au despre acesta, este ca si cum v-ati arunca dintr-un avion fara parasuta. Multi antreprenori se entuziasmeaza la o idee de afaceri si sunt siguri ca oamenii se vor grabi sa cumpere noile produse sau servicii. Totusi, de multe ori acest lucru nu se intampla in realitate, iar banii investiti nu mai pot fi recuperati. De aceea, daca intentionati sa introduceti un produs sau un serviciu complet nou, trebuie sa testati mai intai reactia clientilor potentiali. Luati in considerare parerile cumparatorilor si ajustati oferta dvs. astfel incat sa fie atractiva pentru cumparatori.

2. Ideea de afaceri se bazeaza pe o anumita tendinta?

Daca aveti o idee de afaceri care satisface o preferinta temporara a clientilor, trebuie sa va faceti riguros calculele pentru a recupera investitia si pentru a obtine profit inainte de disparitia trendului pe care va bazati. Este bine sa verificati daca afacerea dumneavoastra se poate implementa la nivel local sau national astfel incat sa atingeti nivelul minim de vanzari necesar.

3. Oferta dumneavoastra este intr-adevar unica?

Multi antreprenori vor sa creada ca produsele si serviciile lor se diferentiaza clar de cele ale concurentei. Acest lucru nu este de ajuns. Trebuie sa le spuneti si clientilor de ce oferta dumneavoastra este superioara celei ale concurentilor si care sunt avantajele pe care le obtin daca vor cumpara produsele dumneavoastra.

4. Care este frecventa cu care clientii cumpara produsele?

Frecventa achizitionarii produselor este importanta pentru ca va influenteaza direct nivelul vanzarilor. Daca va ganditi sa lansati pe piata un produs de uz general (alimente de baza, produse de igiena), atunci trebuie sa convingeti clientii ca merita sa cumpere produsul dumneavoastra si a doua oara (cel putin). Daca dimpotriva, doriti sa introduceti un produs de lux (parfumuri, bijuterii) atunci este nevoie sa atrageti mereu clienti noi. Clientii actuali vor achizitiona aceste produse cu o frecventa mai scazuta fata de cele de uz general. Desigur, marja de profit pentru un produs de lux este mult mai mare decat pentru unul de uz general insa acest lucru nu va garanteaza profitul.

Va recomandam ca inainte de a lansa un produs sau serviciu, sa calculati care este frecventa cu care un client trebuie sa achizitioneze produsele dumneavoastra pentru a obtine profit. Daca aveti indoieli cu privire la atingerea acestui obiectiv, este mai bine sa renuntati la idee sau o adaptati.

Citeste continuarea articolului pe Plandeafacere.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *