Cum sa faci marketing pentru start-up-ul tau

marketing.jpg

Fiecare proprietar de afacere ar trebui sa elaboreze un ghid scris care sa prezinte strategia generala de marketing a companiei. Rolul acestui document este acela de a evalua oportunitatea fiecarei activitati de marketing intreprinse in raport cu obiectivele generale ale companiei.

Daca actiunile de marketing ale firmei nu se regasesc in strategia de marketing creionata anterior, asta inseamna fie ca este vorba de un marketing de criza, motivat de actiunile concurentei sau de schimbari aparute in piata si neluate in calcul, fie ca strategia de marketing nu mai corespunde nevoilor companiei si trebuie modificata.

In orice caz, realizarea unor activitati de marketing sporadice si fara consistenta poate avea un impact negativ atat asupra imaginii companiei cat si asupra vazarilor.

O strategie de marketing trebuie sa aiba obiective clare si sa includa, printre altele:

  • O descriere a publicului tinta / consumatorului final;
  • Descrierea mediului competitional in care activeaza compania;
  • Canalele de distributie folosite;
  • Pozitionarea companiei in raport cu competitia;
  • Aspecte privind unicitatea produsului si motivul pentru care clientii ar opta pentru acesta in detrimentul celor oferite de concurenta;
  • Strategiile de pret, in raport cu cele ale concurentei;
  • Cheltuielile de marketing – publicitate si promotii;
  • Cercetarile de piata efectuate si rezultatele obtinute.

O strategie generala de marketing trebuie si sa:

  • Defineasca conceptul general al afacerii;
  • Creeze o strategie de pozitionare a afacerii pe piata;
  • Defineasca brandul si identitatea companiei – asocierea pe care doreste sa o creeze in mintea potentialilor clienti si consumatori.

Pentru a va creiona propria strategie de marketing utilizati urmatoarea lista de verificare:

  • Definiti conceptul de afacere;
  • Stabiliti care sunt produsele/serviciile pe care le furnizeaza compania dumneavoastra;
  • Identificati care este grupul dumneavoastra tinta/consumatorii finali;
  • Stabiliti pozitia pe care compania dumneavoastra o va avea pe piata: lider de piata, urmaritor, challenger sau companie de nisa;
  • Descrieti caracteristicile unice ale produsului/serviciului dumneavoastra care il diferentiaza de cele ale concurentei;
  • Stabiliti strategia de preturi pe care o veti adopta: cum vor fi acestea in raport cu cele ale concurentei?
  • Identificati canalele de distributie pe care le veti utiliza pentru a va aduce produsele/serviciile cat mai aproape de clientii finali…

Citeste continuarea articolului pe Plandeafacere.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *