Cum sa te pregatesti pentru Networking Like a Pro …

Invatam de la cei mai buni - Ivan Misner -

Invatam de la cei mai buni - Ivan Misner -

Un eveniment de networking nu inseamna deloc a face act de prezenta, ci exercitarea la maximum a abilitatilor de comunicare astfel incat sa identifici si chiar sa determini posibile viitoare parteneriate. Cum faci acest lucru?

Pregatindu-te din timp! Noi iti trimitem o lista de participanti, tu trebuie numai sa iti fixezi din timp scopul. Astfel pornesti de la faptul ca ai aflat cine participa, companiile pe care le reprezinta si pozitia acestora in cadrul organizitiei! Daca analizezi cu atentie lista, vei sti dinaintea evenimentului cu cine este util pentru tine sa interactionezi!

Nu uita ca networkingul te poate ajuta sa iti gasesti noi potentiali clienti, sa pui bazele unor noi parteneriate si sa ai acces la informatie in exclusivitate. Intr-un cuvant, sa pui umarul la dezvoltarea business-ului pe care il reprezinti. Pentru aceasta trebuie ca in primul rand sa iti definesti obiectivele si apoi sa iti creezi o strategie prin care sa le atingi.

Stabileste obiective clare de atins la evenimentul de networking din 20 mai

Inainte de orice activitate de networking, stabileste-ti obiectivele pe care vrei sa le atingi. Intocmeste propria lista de persoane carora vrei sa te recomanzi pe baza listei primite de la BNI, enumerandu-le in ordinea contributiei pe care o pot aduce businessului tau. Nu sari peste acest pas, pentru ca din experienta iti spunem ca daca nu iti fixezi obiective clare este greu să identifici oportunitatile concrete atunci cand acestea ti se prezinta. In plus, daca iti insusesti sfatul nostru vei economisi timp, mai bine spus, vei folosi timpul cat se poate de productiv. Totodata, nu uita sa vezi si tu la randul tau, cu ce poti ajuta persoane care vor participa la eveniment, pentru ca acest lucru iti poate deschide multe usi fara prea mare efort – cu ce mana dai cu aceea primesti – spune o vorba din strabuni.

Insuseste-ti sfaturile BNI ca sa iti atingi obiectivele

Prezinta-te corespunzator! Pregateste un discurs “instant” de prezentare,  de maximum 1 minut, care sa cuprinda: numele si eventual functia, compania pe care o reprezinti, ce solutii si probleme rezolvati, ce va diferentiaza de concurenta si care este valoarea adaugata adusa clientilor tai. Mesajul tau nu trebuie insa sa fie fix, in functie de partenerul de discutie si domeniul din care face parte va trebui sa il adaptezi. Iar daca spontaneitatea nu este punctul tau forte, iti va fi mult mai usor sa il lasi pe interlocutor sa se prezinte primul, iar dupa ce ai identificat modul in care puteti colabora, iti vei personaliza cu usurinta mesajul. Un networker bun are doua urechi si o gura si le foloseste proportional, astfel ca este bine sa ascultam mai intai, chiar de doua ori si apoi sa vorbim.

 

Asigura-te ca vii cu suficiente carti de vizita, de aceea te sfatuim ca pentru evenimentul Networking Like a Pro sa te pregatesti cu minim 100. Sunt binevenite si mapele de prezentare sau brosurile firmei pe care o reprezinti.

 

Adopta o pozitie flexibila si relaxata. Nu te teme de necunoscut! Actioneaza ca o gazda si nu ca un invitat, intrand in discutii cu participantii fara sa astepti sa fii prezentat. Aminteste-ti ca ai venit pregatit, ca stii exact cu cine trebuie sa interactionezi pentru atingerea obiectivelor de business! Insa nu exclude orice alta propunere de interactiune! S-ar putea sa descoperi oportunitati de business acolo unde te-ai fi asteptat mai putin! Zambeste, incearca sa fii chiar si haios, interlocutorii apreciaza asta!

 

Pune pret pe tinuta. Vestimentatia are un rol esential in imaginea pe care o transmiti interlocutorilor tai, asa ca trateaza acest aspect cu maxim de seriozitate! Iti recomandam sa adopti o tinuta eleganta, business – casual, in tonuri calde, si nu stridente.

 

Daca nu ai facut-o pana acum, contacteaza organizatorii evenimentului Networking Like a Pro din 20 mai, la Rin Grand Hotel, incepand cu orele 17.00 si rezerva locuri pentru tine si pentru cei mai buni parteneri ai tai de afaceri la [email protected] .

 

Ana-Maria Mihaila

Director Executiv

Business Network International (BNI)

 

E-mail:      [email protected]; [email protected]

Web-site:  www.bni-romania.ro

Ana-Maria Mihaila

Ana-Maria Mihaila

Fondator Institutul European de Business Networking. Cu o experienta antreprenoriala insumata de peste 20 de ani intr-o societate cu o economie in continua schimbare si alti 7 ani in Marea Britanie – loc in care ne-am si cunoscut. In 2006, dupa training-uri de networking cu experti din UK si SUA am adus networking-ul profesionist in Romania, bazat pe recomandari. In 2010 am ridicat conceptul de business networking la un alt nivel, infiintand Institutul European de Business Networking dedicat antreprenorilor, managerilor, liber profesionistilor si chiar celor care doresc sa devina antreprenori la un moment dat. Consideram ca trei dintre cele mai importante elemente ale unui om de afaceri sunt timpul, relatiile si informatiile pe care le are. Tinand cont de aceste aspecte, am inceput sa dezvoltam conceptul de Business Networking in Bucuresti si mai apoi in Moldova, acest Sistem oferind scena perfecta oamenilor de afaceri in care sa se imbine informatia cu relatiile intr-un timp relativ scurt.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top