Curs acreditat Evaluator Proiecte, 17 septembrie – 1 octombrie 2011, Camera de Comert Bucuresti

euro_best_teamEuro Best Team organizeaza cursul Evaluator Proiecte – acreditat CNFPA, in perioada 17 septembrie-1 octombrie. Cursul se adreseaza persoanelor care vor sa dobandeasca competente de evaluator, in special pentru proiectele finantate din fonduri structurale. Mai multe detalii gasiti pe www.eurobestteam.ro.

Perioada de desfasurare a cursului va fi: 17-18 septembrie, 24-25 septembrie 2011. Examenul de certificare are loc in data de 1 octombrie 2011.

LOCATIE: Camera de Comert si Industrie Bucuresti sau la sediul EBT – vezi contact (in functie de numarul celor inscrisi).

PRETUL CURSULUI: Pentru inscrieri pana la data de 14 septembrie 2011, taxa de participare la acest curs este 1000 de lei si include toate costurile privind suportul de curs, testele de verificare, taxe de examen si certificare CNFPA. Dupa aceasta data, taxa de inscriere la acest curs este 1200 de lei.

LOCURI GRATUITE: Pentru grupuri mai mari de cinci persoane, Euro Best Team ofera cadou taxa de participare pentru a sasea persoana.

FORMULARUL DE INSCRIERE – il puteti descarca de pe www.eurobestteam.ro.

Imediat dupa primirea formularului de inscriere veti primi o factura proforma ce va trebui achitata in maxim 3 zile lucratoare, pentru confirmarea inscrierii. Plata se va face in contul Bancii Transilvania, afisat mai jos, pe aceasta pagina sau la sediul nostru.

EVALUATOR PROIECTE cod COR 241960

Cursul se adreseaza persoanelor care vor sa dobandeasca competente de evaluator, in special pentru proiectele finantate din fonduri structurale, consultantilor din domeniul managementului de proiect, expertilor in domeniul accesarii fondurilor structurale si de coeziune europene, specialistilor in elaborarea si scrierea de proiecte precum si altor persoane interesate de evaluarea proiectelor.

Lectori

Gabriel Zaharia

Gabriel Zaharia este evaluator de proiecte cu finantare europeana de 10 ani, perioada in care a evaluat peste 500 de cereri de finantare in cadrul programelor PHARE (Asistenta Sociala si Resurse Umane), POSCCE (Energie Regenerabila), POR, POSDRU, PODCA, CBC Romania – Ucraina – Moldova, CBC Romania – Bulgaria, Bazinul Marii Negre 2007-2013 atat din punct de vedere tehnic cat si financiar.  

Gabriel Zaharia este un cunoscut consultant in proiectele internationale avand o experienta de 12 ani in management de proiect, achizitii publice, monitorizare si evaluare in domeniile: administratiei publice locale, asistentei sociale, dezvoltarii resurselor umane, dezvoltarii regionale si cooperarii transfrontaliere.

Gabriel este absolvent al Facultatii de Geofizica din cadrul Universitatii Bucuresti si al Facultatii de Management Financiar din cadrul Institutului Bancar Roman  si al cursurilor de Master – Studii Aprofundate in Protectia Mediului din cadrul Universitatii Bucuresti, Master – Studii Academice Post-Universitare in Management – SNSPA Bucuresti, Master – Spatiul Public European din cadrul Facultatii de Administratie Publica – SNSPA.  

Experienta sa include coordonarea si supervizarea proiectelor finantate de Uniunea Europeana, atat pentru autoritati publice locale,cat si pentru mari operatori privati, in particular si pozitia de Team Leader pentru proiectul „Intarirea Capacitatii Institutionale a Sistemului de Control Ex-Ante in Domeniul Achizitilor Publice”, proiect finantat prin Facilitatea de Tranzitie 2007,
Beneficiar: Unitatea pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice, Ministerul Finantelor Publice.

Gabriel a urmat numeroase cursuri de specializare in domeniul fondurilor structurale, managementului de proiect, evaluare si monitorizare in Romania, Croatia, Germania si Belgia. In cadrul Euro Best Team Gabriel Zaharia este coordonatorul departamentului de consultanta si este trainer autorizat CNFPA pentru Manager de Proiect, Expert Accesare Fonduri Structurale si de Coeziune, Analiza Cost Beneficiu, Expert Achiziti Publice, Evaluator proiecte.

Natalia Cirimpei

Natalia Cirimpei este consultant pe proiecte cu finantare europeana si a granturilor nerambursabile. Pana in prezent ea a realizat evaluare unui numar de 150 de cereri de finantare in cadrul programelor Phare, Ispa, Sapard, Banca Mondiala, POR, POSCCE, atat din punct de vedere tehnic cat si financiar-economic. A intocmit si evaluat documentatii pentru proiecte de infrastructura de transport, turism, social, educatie, sanatate, IMM si intreprinderi mari.

Totodata, a facut parte din comisia speciala de evaluare a proiectelor din cadrul Programelor Integrate de Dezvoltare Urbana, a caror valoare estimativa depaseste 40 mln Euro. Experienta sa nationala este completata de calitatea de consultant de afaceri pentru multinationale din Europa Centrala si de Est, realizand planuri de rentabilitate financiara, scheme de parteneriat si analiza acestora avand in vedere pe de o parte standardele Grupului, iar, pe de alta parte, specificul legislativ, de piata al tarilor de implementare.

Natalia este absolventa Academiei de Studii Economice din Bucuresti, detine diploma de MBA Romano-Canadian si a finalizat un Master in Stiinte Europene de pe langa Institutul Friedrich Schiller. Din 2007 pana in present, Natalia urmeaza sesiunile de dezvoltare organizationala, avand calitatea de consilier organizational si coach. In cadrul companiei Euro Best Team ea preda cursurile de Analiza Cost Beneficiu – studii fezabilitate, Management Financiar si Evaluator proiecte.

Pentru ce te pregateste?
– Analiza domeniului vizat de proiect si a strategiilor de dezvoltare existente;
– Identificarea nevoilor specifice si a obiectivelor;
– Analiza obiectivelor finantatorului si a regulilor de acordare a finantarii;
– Analiza relevantei respectivului proiect pentru finantator;
– Identificarea obiectivelor si prioritatilor finantaorului, vizate de proiect;
– Elaborarea metodologiei de evaluare, in functie de domeniul vizat;
– Elaborarea si analizarea manualului de evaluare;
– Identificarea metodei de evaluare specifice;
– Identificarea instrumentelor necesare legate de managementul de proiect;
– Identificarea instrumentelor financiare si legislative
– Identificare modalitati de comunicare cu alti evaluatori.

Programul este certificat de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse si Ministerul Educatiei, Cercetarii, Inovarii, Tineretului si Sportului si este autorizat de Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor – CNFPA.

Programul de formare profesionala se finalizeaza cu un examen de absolvire organizat in conformitate cu Ordinul nr. 501/5.253/2003 al Ministrului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si al Ministrului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, pentru aprobarea Metodologiei certificarii formarii profesionale a adultilor. Obtinerea certificarii va da dreptul absolventilor de a practica meseria de Evaluator Proiecte.

Certificatele eliberate la absolvirea cursurilor au regimul actelor de studii si sunt recunoscute la nivel national de catre Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, conform Ordonantei Guvernului Romaniei nr.129 din 2000.

Pentru recunosterea internationala a certificatelor CNFPA eliberate dupa finalizarea cursului este necesara apostilarea (tari semnatare ale Conventiei de la Haga) sau supralegalizarea (tari nesemnatare ale Conventiei de la Haga).

Cine se poate inscrie?
Programul se adreseaza atat persoanelor fizice cat si juridice, functionarilor publici din administratia publica centrala si locala, specialistilor din sectorul privat incadrati in compartimente cu atributii aferente procesului de evaluare a proiectelor.

Metoda de instruire
Programul utilizeaza tehnici europene de predare si instruire, se bazeaza pe interactivitate, aplicatii, exercitii si ofera participantilor posibilitatea de a-si dezvolta rapid aptitudinile, abilitatile si competentele specifice expertului in domeniul evaluarii de proiecte.

Structura cursului:
Pregatirea teoretica are loc pe parcursul a 4 zile de curs, iar pregatirea practica reprezinta studiu individual, exercitii practice pe marginea proiectului ales de participant, in cordonarea lectorului.

AGENDA CURSULUI:

Ziua 1

09:00 – 10:30 Prezentare generala a cadrului legislativ care guverneaza procesul de evaluare a proiectelor cu finantare nerambursabila, programele de finantare nerambursabila existente
10:30 – 10:45 Pauza de cafea
10:45 – 12:15 Specificul calitatii de evaluator al proiectelor cu finantare nerambursabila: diferente/similitudini ANEVAR si Asociatia Romana de Evaluatori Proiecte Publice
12:15 – 13:45 Pauza de pranz
13:45 – 15:15 Expertiza necesara in desfasurarea activitatii de evaluare proiecte cu finantare nerambursabila
15:15 – 15:30 Pauza de cafea
15:30 – 17:00 Contractul trilateral: Autoritatea de Management care gestioneaza proiectele din cadrul programului aflat in evaluare, Societatea desemnata castigatoare pentru evaluarea de proiecte, Evaluatorul

Ziua 2

09:00 – 10:30 Recapitulare ziua II
10:30 – 10:45 Pauza de cafea
10:45 – 12:15 Tipologii de evaluare: evaluarea tehnico economica, evaluarea socio-economica, evaluare teme specifice (mediu, transporturi, resurse umane), evaluare teme orizontale, conform grilelelor de evaluare; Obiective generale, obiective specifice
12:15 – 13:45 Pauza de pranz
13:45 – 15:15 – Planificarea activitatilor proiectului: resurse umane, financiare, logistica utilizata in cadrul proiectului (echipamente IT, mijloace de transporturi, alte dotari necesare desfasurarii proiectului)
15:15 – 15:30 Pauza de cafea
15:30 – 17:00 Evaluarea nivelului de realism al proiectului avand in vedere activitatile planificate versus termenele de realizare versus resursele alocate

Ziua 3

09:00 – 10:30 Recapitulare ziua III
10:30 – 10:45 Pauza de cafea
10:45 – 12:15 Bugetarea proiectului: alocarea surselor avand in vedere criteriile de eligibilitate prevazute prin Ghidul solicitantului aferent, nivelul de realism al costurilor
12:15 – 13:45 Pauza de pranz
13:45 – 15:15 Analiza partilor desenate, autorizatiilor necesare conform obiectivelor specifice ale proiectului, a resurselor financiare aferente
15:15 – 15:30 Pauza de cafea
15:30 – 17:00 Recapitulare

Ziua 4

09:00 – 10:30 Recapitulare ziua IV
10:30 – 10:45 Pauza de cafea
10:45 – 12:15 Analiza planului economico-financiar al proiectului avand in vedere pe de o parte datele statistice si situatia actuala a solicitatntului care justifica necesitatea implementarii proiectului iar, pe de alta parte, externalitatile, corectiile rezultate
12:15 – 13:45 Pauza de pranz
13:45 – 15:15 Evaluarea nivelului de risc al proiectului considerand elementele mai sus enumer
15:15 – 15:30 Pauza de cafea
15:30 – 17:00 Solicitarea de clarificari, moduri de prezentare ale acestora, atribuirea de note; Exemple practice de evaluari; Intrebari.

Ziua V: Examen

Conditii de inscriere

Pentru inscriere va rugam sa trimiteti formularul de inscriere la [email protected] si veti primi o confirmare de participare de la organizatori precum si alte detalii privind organizarea cursului.

Un original semnat si stampilat (daca este cazul) va fi adus in prima zi de curs.

SC Euro Best Team SRL
RO95BTRL04101202E64311XX
Banca Transilvania, Agentia Centrul Civic, Bucuresti

Contact:
Elena Farcas – 0722.696.843
www.eurobestteam.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *