De ce facem networking?

Desi networking-ul este un concept vechi in tarile din vest, la moda fiind prin anii 70′ si 80′, nu este un concept invechit.

Chiar si in secolul XXI, intr-o societate in care tehnologia face diferenta, conceptul de networking este folosit din plin.
L-am preluat si noi sub aceasta denumire de – networking – si il asimilam pe cat posibil cum se poate mai bine.

Imi este teama totusi ca acest concept sa nu fie inteles si aplicat asa cum am inteles noi democratia in primii 20 de ani – sau de unii dintre noi.
Spun acest lucru pentru ca am participat la evenimente de networking in care eram adunati mai multi oameni insa NIMENI nu facea networking, cel mult incercau sa isi vanda unii altora…
Ori, trebuie inteles de la inceput ca un eveniment de networking NU ESTE dedicat vanzarilor, CI RELATIONARII, ca mai apoi sa poti vinde produsele sau serviciile tale cu mult mai mare usurinta si intr-un mod mult mai agreabil si fara sa facem „push”.

Nu uitati ca ne-am saturat sa ni se vanda! Gata! Vrem sa cumparam!
Si atunci trebuie sa actionam ca atare si sa cautam alte canale prin care sa ii facem pe clientii nostri sa cumpere de la noi – nu noi sa le vindem lor!
Aici intervine reationarea si puterea ei – cu cat reatiile sunt mai stranse, mai calde cu atat sansele sunt mai mari ca potentialii clienti sa cumpere de la mine.

Dar de cine depinde cat de calde imi sunt relatiile cu ei?
De mine!
Depinde de mine daca reprezint pentru clientii mei mai mult decat serviciul sau produsul pe care i-l pot oferi, depinde de mine daca il mai pot ajuta si cu informatii utile din alte domenii sau, si mai important, cu recomandari puternice (calificate).
Si acest lucru se capata numai relationand sau facand networking.

Deci, de ce facem networking?

  • Ai sansa sa faci o buna prima impresie (cunoscand oameni de calitate intr-un mediu de calitate);
  • Cunosti persoane noi (si implicit piete noi);
  • Te faci vizibil tu si compania pe care o reprezinti intr-un cadru de afaceri;
  • Noi oportunitati de afaceri (prin parteneriate si/sau colaborari);
  • Informatii calde din diferite domenii de activitate.

Asa ca nu ezitati sa participati oricand aveti ocazia la un eveniment de networking!
Un indiciu rapid pentru acest lucru este Intalnirea de Networking a oamenilor de afaceri din Iasi si Bucuresti organizata de BNI.

Happy Networking!

Ana-Maria Mihaila

Ana-Maria Mihaila

Fondator Institutul European de Business Networking. Cu o experienta antreprenoriala insumata de peste 20 de ani intr-o societate cu o economie in continua schimbare si alti 7 ani in Marea Britanie – loc in care ne-am si cunoscut. In 2006, dupa training-uri de networking cu experti din UK si SUA am adus networking-ul profesionist in Romania, bazat pe recomandari. In 2010 am ridicat conceptul de business networking la un alt nivel, infiintand Institutul European de Business Networking dedicat antreprenorilor, managerilor, liber profesionistilor si chiar celor care doresc sa devina antreprenori la un moment dat. Consideram ca trei dintre cele mai importante elemente ale unui om de afaceri sunt timpul, relatiile si informatiile pe care le are. Tinand cont de aceste aspecte, am inceput sa dezvoltam conceptul de Business Networking in Bucuresti si mai apoi in Moldova, acest Sistem oferind scena perfecta oamenilor de afaceri in care sa se imbine informatia cu relatiile intr-un timp relativ scurt.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top