Despre Programul Operational Capacitate Administrativa 2014 – 2020

documente.jpg

documenteProgramul Operational Capacitate Administrativa (POCA) 2014-2020 a fost adoptat de catre Comisia Europeana pe data de 25 februarie 2015. Pe data de 12 martie, acest program a fost lansat si la Bucuresti, iar oficialii promit ca incepand cu luna aprilie se vor lansa si primele masuri de finantare.

POCA 2014-2020 se adreseaza urmatoarelor tipuri de beneficiari: autoritati si institutii publice centrale, autoritati administrative autonome, ONG-uri, parteneri sociali, institutiile de invatamant superior acreditate si de cercetare, Academia Romana, autoritati si institutii publice locale de la nivelul judetelor si municipiilor, autoritati si institutii publice locale beneficiare ITI, institutiile din sistemul judiciar.

Alocarea financiara a programului din Fondul Social European pentru perioada 2014-2020 este de 553,19 milioane de euro. Bugetul POCA 2014-2020 este structurat pe 3 axe prioritare, dupa cum urmeaza:

  • Administratie publica si sistem judiciar eficiente, cu o alocare financiara de 326,38 de milioane de euro (59%);
  • Administratie publica si sistem judiciar accesibile si transparente, cu o alocare financiara de 187,70 de milioane de euro FSE (33,93%);
  • Asistenta tehnica, cu o alocare financiara de 39,11 de milioane de euro (7,07%).

Cele trei axe prioritare vor finanta proiecte care privesc:

  • Planificarea strategica si bugetarea pe programe la nivel central;
  • Dezvoltarea de sisteme si instrumente de management;
  • Imbunatatirea politicilor publice si cresterea calitatii reglementarilor;
  • Simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocratiei;
  • Masuri pentru sustinerea ONG-urilor si a partenerilor sociali;
  • Dezvoltarea abilitatilor si cunostintelor personalului din autoritatile si institutiile publice centrale (inclusiv decidenti politici);
  • Cadru legal si institutional privind managementul resurselor umane;
  • Instrumente moderne de management al resurselor umane pentru cresterea profesionalismului si a atractivitatii administratiei publice;
  • Sistem de management strategic si operational, integrat, prin care sa fie asigurate deciziile cheie ce privesc administrarea justitiei;
  • Capacitate institutionala consolidata la nivelul sistemului judiciar, inclusiv pentru continuarea punerii in aplicare a noilor coduri;
  • Imbunatatirea cadrului legal si institutional in domeniul achizitiilor publice;
  • Imbunatatirea pregatirii si managementului procedurilor de achizitii si asigurarea executarii corecte a contractelor;
  • Dezvoltarea abilitatilor si cunostintelor personalului din autoritatile si institutiile publice centrale (inclusiv decidenti politici);
  • Planificare strategica, financiara, instrumente, procese de management la nivel local;
  • Sustinerea ONG si a partenerilor sociali;
  • Dezvoltarea abilitatilor personalului din autoritatile si institutiile publice locale (inclusiv a factorilor de decizie la nivel politic);
  • Cresterea transparentei in administratia publica;
  • Mecanisme administrative (audit, control, control managerial intern);
  • Capacitate administrativa de a preveni si a reduce coruptia;
  • Educatie anticoruptie;
  • Consolidarea planurilor de formare a personalului din sistemul judiciar, elaborarea de materiale suport pentru formare, conferinte, seminarii, stagii;
  • Dezvoltarea şi aplicarea de politici imbunatatite de acordare a asistentei juridice;
  • Campanii de informare, educatie juridica, constientizare, ghiduri/materiale informative, strategii de comunicare, sondaje/analize;
  • Diversificarea paletei de servicii de consiliere si asistenta juridica adecvate nevoilor cetateanului;
  • Promovarea si consolidarea metodelor alternative de solutionare a litigiilor;
  • Imbunatatirea activitatii de executare a hotararilor judecatoresti;
  • Sporirea transparentei, eticii si integritatii la nivelul sistemului judiciar şi a altor profesii asociate actului de justitie.

Comitetul de Monitorizare POCA se va constitui in perioada 14-16 aprilie 2015.

Potentialii beneficiari vor putea pune intrebari privind programul, la adresa de e-mail [email protected].

Sursa: AM PODCA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *