Din Sillicon Valley in UK: Allan Kelly, dezvoltator al strategiei software Agile vine in Romania la Agile Day

Allan-Kelly-300x300Allan Kelly, specializat in zona de business a dezvoltarii software, axat pe training-ul si consilierea companiilor in procesul de dezvoltare software Agile, vine pentru prima data in Romania, in cadrul evenimentului Agile Day.

Allan Kelly va sustine masterclass-ul „Requirements, User Stories and Backlogs” pentru persoanele care doresc sa devina experti in procesul de dezvoltare software Agile, in 16 Septembrie 2015.

Allan Kelly a vizitat si Silicon Valley, cunoscut drept casa pentru multe dintre cele mai importante companii de inalta tehnologie si considera ca acest loc este „inima industriei noastre de software„.

Libero Events: De ce ai inceput sa lucrezi cu metodele Agile?
Allan Kelly: Intotdeauna am considerat ca prima mea munca Agile a fost in 1997. Imi amintesc cum whiteboard-ul era amplasat deasupra biroului meu pentru a urma fiecare pas, facand primele teste de dezvoltare, parcurgand lunar release cycles, adica suma stadiilor de dezvoltare. Dar asta se intampla inainte ca acest cuvant, Agile, sa fie folosit. si cand ma uit la munca din 1994, realizez ca Agile de atunci arata diferit.

L.E.:  Raportandu-ne la experienta ta profesionala, care sunt avantajele Agile?
A.K.: Oamenii se simt mai bine cu privire la munca lor. Vad progresul, primesc in mod regulat o asigurare a faptului ca lucrurile se indreapta intr-o directie buna. Grupurile de dezvoltare realizeaza faptul ca pot finaliza deadline-uri, ca pot sa livreze ceea ce dezvolta in software in aproximativ timpul necesar de care au nevoie. Si cu cat fac asta mai mult, cu atat sentimentul e mai pozitiv cu privire la ce primesc. Si companiile realizeaza astfel ca dezvoltarea software nu e un pahar pe jumatate gol, ci un pahar pe jumatate plin.

L.E.: Metodele agile sunt foarte apreciate, dar ne poti pune in tema si dezavantajele folosirii acestor metode?
A.K.: Cand incepi sa folosesti Agile, lucrurile arata intai cel mai rau inainte sa se contureze in „mai bine”. Unele unelte Agile te ajuta sa progresezi, cum sunt, de exemplu, iteratiile. Dar cele mai multe unelte din kit-ul Agile te ajuta sa intelegi problemele existente. Multe dintre probleme exista deja, dar poate tu nu le mai poti rezolva, traiesti cu aceaste probleme si renunti sa mai incerci sa le schimbi. Introdu Agile si toate aceste probleme le vezi mai bine. Daca nu le folosesti, nu obtii ceea ce e mai bun din proces.

Daca esti norocos, metodele Agile au o solutie pentru problema pe care o intampini, dar s-ar putea sa fie nevoie sa inventezi propriile solutii sau sa accepti realitatea.

O problema pe care am observat-o in mod evident este atunci cand cineva din echipa nu isi face partea. Poate pentru ca nu au calitatile necesare, poate ca si-au pierdut din increderea in echipa sau poate ca vor ceva diferit. E dificil atunci cand cineva nu este persoana potrivita pentru a face parte din echipa.

L.E. In ce mod ti s-a schimbat perspectiva despre software in timpul vizitei in Silicon Valley?
A.K.: Am fost norocos ca am putut ajunge in Silicon Valley si ca am trecut de la boom-ul .com la nereusita .com. In cativa ani, o sumedenie de idei nemaiintalnite au fost fondate, caci tehnologia le-a facut posibile. Insa odata ce nereusita a inceput, a fost  necesar sa faci vanzari. Deci primul lucru invatat aici a fost: nu conteaza cat de inteligenta e tehnologia, curand sau foarte curand e necesar sa generezi venituri. Daca nu reusesti sa generezi venituri, atunci poate nu e ceea ce te pricepi sa faci.

Al doilea lucru pe care l-am invatat a fost acela ca problemele din industria software sunt universale. Nu exista un loc minune unde programatorii sa scrie codul perfect, unde testerii sa nu fie nevoie sa raporteze bug-uri (erori) sau oamenii din productie sa nu fie frustrati de ritmul de dezvoltare.

Este inima industriei noastre de software si astept sa ramana la fel cel putin pana la finalul carierei mele! Toti ar trebui sa ne dorim sa avem un pic de Sillicon Valley in noi.

L.E.: In ceea ce priveste experienta profesionala, ai lucrat cu Virgin Atlantic Airways, Merrill Lynch, lastminute.com (part of Sabre Tavelocity), BBC, Fugro, Thompson-Reuters. Privind in urma, cum au fost aceste experiente?
A.K.: Companiile mari aduc cu ele multe probleme. De aceea, prefer sa lucrez cu companiile mici. Si acestea au problemele lor, insa e mult mai usor sa treci de ele pentru a ajunge la clienti si la ceea ce au nevoie cu adevarat. Companiile mari se invelesc in proceduri, bugete, schimbari de programe si ingreuneaza ceea ce ai de realizat. Asta nu inseamna insa ca e imposibil sa lucrezi intr-o companie mare, poti realiza lucruri frumoase acolo si resursele disponibile iti ofera oportunitatea sa faci mai multe ca intr-o companie restransa. E parte din motivul pentru care marile companii se asociaza cu startup-uri si chiar le cumpara, caci acestea pot creste repede, pot sa inoveze.

L.E.: Ai scris 2 carti despre software. Care sunt subiectele abordate?
A.K.: Sunt trei deja. Xanpan este ultima, propria mea contopire intre Exteme Programming si Kanban, cum arata si titlul. Xanpan este diferita, pentru ca am scris-o cu LeanPub, care este o platforma foarte diferita in scriere si publicare. Prima mea carte, Changing Software Development se axeaza pe rolul cunoasterii si invatarii in dezvoltarea software.

Defineste complet filosofia mea: crearea de software este o activitate de invatare. Mai ales daca ne gandim la aceasta din perspectiva in care toate se aranjeaza la locul lor. Cea de-a doua carte, Business Patterns for Software Developers e complet diferita, abia mentioneaza Agile sau Lean.

E o carte dedicata tacticilor si strategiilor folosite de inventatori de succes din domeniul software pentru a ajunge la business-ul de succes. In unele cazuri, e denumita gresit, oamenii se gandesc la „dezvoltatorii” din titlul cartii si ii asociaza cu programatorii si testerii, dar nu, chiar inseamna „echipe care creeaza software”.

L.E.: Care sunt planurile de viitor cu privire la alte publicatii?
A.K.: Dupa Business Patterns am spus: „fara alte carti”, dar apoi am inceput sa „ma joc” cu LeanPub si asa a aparut Xanpan. De fapt, aceasta carte a fost un accident. (zambeste) Mai sunt multe de spus, asa ca am si Xanpan 2 in sistemul Lean Pub, dar progresul este destul de incet. In mare parte si pentru ca am ales sa scriu o serie de articole despre User Stories pentru Johanna Rothman’s Agile Connection community (http://www.agileconnection.com/). Acum pare ca aceste coloane vor fi incluse intr-o alta carte despre LeanPub.

L.E.: Esti specializat in business software development. In aceasta toamna, vei participa la Masterclass-ul Agile Day. Ce vor invata dezvoltatorii si managerii de software la acest masterclass?
A.K.: Ma bucur ca ai intrebat, tocmai am terminat de asezat slide-urile. Voi avea slide-uri, dar de fapt va fi un curs interactiv. Vreau ca lumea sa experimenteze user stories, requirements si backlogs, asa ca am planificat deja cateva exercitii. Cea mai mare parte a timpului va fi dedicata exercitiilor practice.

La un nivel de baza, as vrea ca persoanele care vin la eveniment sa plece cunoscand foarte bine User stories (relatarile utilizatorilor). Acestea sunt cele mai comune cerinte tehnice din Agile, dar de cele mai multe ori acestea sunt folosite gresit. Cateodata glumesc ca aceste User stories sunt atat de prost folosite pentru ca sunt atat de usoare.

Pe langa acestea, e necesar sa ai in vedere obiectivul general, sa intelegi cerintele ca fiind distincte de specificatii, si mai important decat orice altceva: cunoasterea beneficiilor.

E usor sa scrii cerinte si relatari de la utilizatori, dar cati oameni stiu cat valoreaza fiecare relatare? Ce beneficii aduce? Daca sunt mai importanti banii decat o relatare? Acesta este unul dintre lucrurile pe care as vrea sa ii invat pe participanti: cum sa estimeze valoarea. E un exercitiu pe care l-am pus in scena si inainte si va garantez ca va fi si amuzant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top