Doresti recomandari de afaceri?

 

 

Doresti recomandari de afaceri?

 

Foarte des vedem oameni care sunt frustrati de faptul ca nu primesc recomandari de afaceri. La urma urmei, spun ei, nu asta inseamna sa faci networking si nu acesta este motivul pentru care facem networking?

Ceea ce nu reusesc sa realizeze foarte multi este faptul ca pentru a fi recomandat cuiva este nevoie ca tu sa iti informezi continuu  persoanele potrivite despre activitatea ta, noutati in domeniul tau si piata care doresti sa o acaparezi cu serviciul sau produsul tau inainte  ca tu sa te astepti ca ei sa te recomande altcuiva. Veti spune poate, bine dar acest lucru ar insemna o campanie media foarte costisitoare frecvent facuta pentru ca am noutati, ceea ce nu imi permit! Total gresit! Acest lucru, campania de informare sustinuta, se poate face participand la diferite evenimente de networking in mod constant, unde intalniti oameni de afaceri ce ar putea utiliza informatiile furnizate intr-un mod constructiv pentru tine; de ce ar face asta? Simplu, pentru ca si tu faci acelasi lucru pentru ei!

Situatia sta in felul urmator: nu este in-deajuns sa stii foarte bine sa faci ceea ce faci! Pentru a castiga recomandari pentru clienti noi din networking, trebuie sa te asiguri ca, contactele tale au la dispozitie toate informatiile necesare cu privire la ceea ce faci si cine esti, astfel incat ei sa poata merge „in piata” si sa identifice cu usurinta atunci cand o terta parte are nevoie de serviciile sau produsele tale si sa o ghideze catre tine. Estre incredibil cate persoane nu realizeaza complexitatea unei recomandari!

Sunt de fapt 5 lucruri foarte importante pentru ca membri unei organizatii de networking sa le stie despre tine inainte de a putea ca tu sa astepti de la ei sa iti ofere recomandari de afaceri. In mod egal insa este nevoie sa stii si tu despre ei aceste 5 lucruri pentru a-i putea recomanda contactelor tale.

Obiective: Care sunt obiectivele care sunt foarte importante pentru tine? Care sunt problemele la care cauti rezolvare? Nu doar obiective de afaceri ci si personale sau educationale.

Realizari: Ce proiecte mari ai realizat in afacere sau ca angajat? Care sunt realizarile tale de student sau parinte?

Interese: Care sunt lucrurile care iti fac realmente placere sa le faci? Muzica ce o asculti, hobbi-urile pe care le ai, sporturile pe care le practici sau le urmaresti la tv.

Networks: Fiecare contact al tau face parte dintr-un cerc de alte relatii. Stii care sunt acestea si cat de mari sunt?

Aptitudini: Ce faci deosebit de bine? Care sunt ariile in care excelezi? Nu te teme sa spui si apoi sa afli  aceste lucruri despre contactele tale, te ajuta sa strangi legaturile cu cei din jurul tau.

Aceste informatii nu sunt lucruri misterioase ce trebuie sa le tinem ascunse. Ele sunt fapte la care suntem expusi in fiecare zi, trebuie doar sa fim atenti la ele si sa le remarcam.

About Ana-Maria Mihaila

Fondator Institutul European de Business Networking. Cu o experienta antreprenoriala insumata de peste 20 de ani intr-o societate cu o economie in continua schimbare si alti 7 ani in Marea Britanie – loc in care ne-am si cunoscut. In 2006, dupa training-uri de networking cu experti din UK si SUA am adus networking-ul profesionist in Romania, bazat pe recomandari. In 2010 am ridicat conceptul de business networking la un alt nivel, infiintand Institutul European de Business Networking dedicat antreprenorilor, managerilor, liber profesionistilor si chiar celor care doresc sa devina antreprenori la un moment dat. Consideram ca trei dintre cele mai importante elemente ale unui om de afaceri sunt timpul, relatiile si informatiile pe care le are. Tinand cont de aceste aspecte, am inceput sa dezvoltam conceptul de Business Networking in Bucuresti si mai apoi in Moldova, acest Sistem oferind scena perfecta oamenilor de afaceri in care sa se imbine informatia cu relatiile intr-un timp relativ scurt.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *