Etape in cadrul managementului proiectelor I

business-plan.jpg

codrinpaveliucPentru a putea discuta despre managementul proiectelor europene si etapele intocmirii unui astfel de proiect, trebuie in primul rand sa stim care sunt etapele intocmirii unui proiect, indiferent de natura sa. In continuare, aveti prezentate etapele intalnite in cadrul intocmirii unui proiect, fie proiect realizat pe fonduri structurale, fie proiect in cadrul firmei de restructurare a activitatii.

Etapele unui proiect sunt:

  • conceperea proiectului;
  • planificarea proiectului;
  • implementarea proiectului;
  • evaluarea/controlul si revizuirea proiectului.
Etapele MP

Etapele MP

Etapele de planificare, executie si control fac parte din ciclul de viata al proiectului.

A. In etapa de concepere a proiectului, managerul, membrii echipei de proiect si toti ceilalti stakeholderii se intalnesc pentru a confirma faptul ca realizarea unui astfel de proiect va rezolva o problema existenta care a fost identificata punand bazele procesului de planificare. Activitatile care vor fi realizate in aceasta faza vor fi:

  • identificarea problemei;
  • analiza problemei;
  • identificarea solutiilor posibile de rezolvare a problemei identificate;
  • selectarea celei mai bune solutii;
  • definirea scopului si a obiectivelor proiectului;
  • definirea intereselor stakeholderilor;
  • alegerea membrilor echipei de proiect;
  • o analiza preliminara cost/beneficiu.

B. Planificarea cea mai importanta etapa a proiectului reprezentand inceputul ciclului de viata pentru proiectul respectiv. Succesul unui proiect rezulta dintr-o planificare, o buna executie si un control eficient. Planificarea este etapa proiectului in care se vor gasi modalitatile prin care cerintele specificate de beneficiar sa poata fi puse in practica. Activitatile care se vor realiza sunt:

  • detalierea scopului;
  • rezentarea jaloanelor (milestones = finalitatea unor activitati dintr-o anumita categorie bine definita);
  • definirea activitatilor si descrierea secventei lor de derulare;
  • identificarea resurselor financiare, materiale si umane necesare;
  • dezvoltarea unui grafic de timp (timetable);
  • stabilirea ipotezelor de lucru si realizarea unor studii de fezabilitate (financiar, socio-economic).

Impartirea proiectului in diverse sarcini de realizat este necesara din mai multe motive:

  • proiectul apare ca o insiruire logica de activitati care ajuta la determinarea graficului optim de timp;
  • activitatile vor fi mai usor de controlat si evaluat;
  • se determina usor necesarul de personal si calificarile acestuia in raport cu ceea ce este necesar in cadrul proiectului;

In aceasta etapa, se realizeaza analiza SWOT pentru beneficiar – solicitant, relevand conditiile mediului intern si a celui extern.

C. Implementarea proiectului va cuprinde activitati ca monitorizare, managementul riscurilor din cadrul proiectului, finalizarea proiectului.

D. In etapa de evaluare a proiectului, va fi conceputa strategia de evaluare, relevandu-se modalitatile de evaluare, durata si persoanele care vor efectua aceasta evaluare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *