Evenimentul de networking, o solutie reala pentru gasirea unei surse de venit

AnaMaria MihailaEvenimentele de networking sunt o buna oportunitate pentru angajatii companiilor, ori pentru antreprenori, de a atrage contracte noi, care sa duca la dezvoltarea afacerilor pe timp de criza. De asemenea, evenimentele de networking pot reprezenta o solutie pentru cei aflati in cautarea unui loc de munca sau care doresc sa obtina un nou job.
„In toamna anului 2008 am fost invitata la un eveniment de business networking, reprezentand industria consultantei financiare. Pana in prezent, am participat la alte doua conferinte nationale si cateva intalniri saptamanale ale membrilor unor organizatii. Intalnirile de business pe care le-am avut in urma participarii la evenimentele de networking mi-au adus pana in acest moment sapte parteneriate si multe recomandari, persoane care au nevoie de credite sau refinantari”, afirma Raluca, sefa departamentul de comunicare si marketing in cadrul unui institutii financiare de pe piata locala.

Institutul European de Business Networking este una dintre putinele companii care organizeaza evenimente de networking profesionist pe piata locala.

Ana-Maria Mihaila a inceput sa organizeze evenimente de networking pentru oamenii din Romania dupa o perioada de cinci ani in care organizase si participase la evenimente similare la Londra, Statele Unite sau Emiratele Arabe Unite.

Foarte multa lume participa in mod eronat la evenimente de networking pentru a vinde, insa nu acesta ar trebui sa fie scopul si, de fapt, cei care inteleg acest lucru, au sanse de reusita mult mai mari de a face un networking de calitate si a fi apreciati, decat cei care vin cu scopuri clare de a vinde. Exista si cazuri cand vin sa isi gaseasca un job, insa nu foarte des, desi sunt locuri extrem de favorabile in acest sens”, spune Ana-Maria Mihaila, networking expert in cadrul Institutului.

Cei care participa pentru prima oara la un eveniment de networking prefera, de obicei, sa ramana rezervati, asteptand ca o alta persoana sa faca prezentarile. La a doua sesiune, participantul trebuie sa-si aduca aminte ca a venit la eveniment tocmai pentru a cunoaste cat mai multi oameni si pentru a stabili cat mai multe relatii de afaceri. Astfel, el trebuie sa se prezinte politicos si sa intre in discutii destul de hotarat, in speranta ca va afla cat mai multe lucruri despre ceilalti participanti.

„Unii considera ca evenimentul de networking a fost reusit daca strang un teanc cat mai mare de carti de vizita. Din experienta stiu ca mare parte din participanti nu ajunge sa faca nimic altceva cu acel teanc dupa eveniment. Poate, cel mult, trimit o oferta persoanelor din cartile de vizita. Eu intervin si spun ca, daca tot ai depus atata efort sa cunosti oameni noi, noteaza-ti foarte scurt si rapid pe spatele cartii de vizita o caracteristica a persoanei astfel incat sa iti amintesti a doua sau a treia zi cand le trimiti un email de multumire sau invitatie la o cafea pentru a va cunoaste mai bine”, precizeaza Ana Mihaila.

In medie, un eveniment de networking costa intre 50 si 250 de lei, in functie de amploare, frecventa, vorbitori si de numarul de participanti. Costul individual pentru un eveniment similar in strainate pleaca de la 10 euro (45 de lei) si poate ajunge la 75 de euro (320 de lei).

Efortul financiar este neglijabil in comparatie cu avantajele participarii la intalnirile organizate de catre adevaratii profesionisti in networking. Mi-am recuperat partial investitia in luna urmatoare, cand am reusit sa inchei primul parteneriat. Acest gen de evenimente este ceea ce trebuie sa caute orice persoana care doreste sa se dezvolte personal sau sa consolideze portofoliul de clienti ai companiei, si de ce nu, o sansa pentru a reusi pe timp de criza”, mai spune Raluca.

Articol aparut in wall street

About Ana-Maria Mihaila

Fondator Institutul European de Business Networking. Cu o experienta antreprenoriala insumata de peste 20 de ani intr-o societate cu o economie in continua schimbare si alti 7 ani in Marea Britanie – loc in care ne-am si cunoscut. In 2006, dupa training-uri de networking cu experti din UK si SUA am adus networking-ul profesionist in Romania, bazat pe recomandari. In 2010 am ridicat conceptul de business networking la un alt nivel, infiintand Institutul European de Business Networking dedicat antreprenorilor, managerilor, liber profesionistilor si chiar celor care doresc sa devina antreprenori la un moment dat. Consideram ca trei dintre cele mai importante elemente ale unui om de afaceri sunt timpul, relatiile si informatiile pe care le are. Tinand cont de aceste aspecte, am inceput sa dezvoltam conceptul de Business Networking in Bucuresti si mai apoi in Moldova, acest Sistem oferind scena perfecta oamenilor de afaceri in care sa se imbine informatia cu relatiile intr-un timp relativ scurt.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *