Un vant proaspat sufla peste portul „Oceane”

 

Context

Poreclit Portul „Oceane”, portul Le Havre este cel mai mare din Franta, pentru comert extern si cel cu containere. Este cel de-al cincilea port din Europa de Nord, in ceea ce priveste volumul de marfa manipulata si cel mai mare de pe Coasta de Nord a Europei. Are o pozitionare foarte buna pentru necesitatile unei platforme logistice de teren, la nivel international.

In plus fata de locatia excelenta, se bucura de asemenea de avantaje maritime care ofera posibilitatea de a adaposti nave foarte mari 24 ore/zi, in fiecare zi a anului. In ciuda acestui fapt, infrastructura portului si rutele riverane si terestre catre interiorul tarii au ajuns la punctul de saturatie.

Le Havre nu este un oras obisnuit. A fost reconstruit dupa ce a fost distrus aproape in totalitate in cursul razboiului. A suferit efectele de-industrializarii din 1970 si acest lucru a condus ca scaderea populatiei (aproximativ 191.000 locuitori in 1999).

Mize economice si sociale sunt, totusi, in stransa legatura cu protectia mediului si riscurile legate de activitatea industriala din zona portului. Acestea au un impact asupra ecosistemului estuarului Seine, a liniei de coasta si asupra turismului, care este destul de important de-a lungul Cote Fleurie.

Acesta este cadrul original pentru ambitiosul proiect „Port 2000”, care a fost realizat de un grup de parteneri condus de autonomul Port Le Havre. Un proiect cheie a programului Fonduri Structurale 2000-2006 pentru regiunea Haute-Normandie, scopul sau este de a furniza orasului cu noi instalatii portuare mai la sud de actualul port, care, in completare in 2010-2015, va fi alcatuit din 12 locuri de stationare de 350 m, cu un volum anual de marfuri de pana la 4 milioane „TEUs”. Putine porturi din lume se pot descurca cu acest volum.

Baza de date publica: o premiera

Geneza proiectului, de la primele studii din 1994 pana la inaugurarea primelor doua locuri de stationare in data de 30 martie 2006, a fost foarte lunga. Motivul pentru care a fost prelungita a fost complexitatea operatiilor si diversitatea de interese care trebuiau satisfacute. Acestea includ porturi profesionale, pescari si alti jucatori socio-economici, alesii oficiali, asociatii de mediu, comitete de cartiere, etc.

„Portului 2000” i s-a oferit prima oportunitate de a testa noua Bariera Legala in data de 2 februarie 2005 care cerea baza de date publica in ceea ce privea toate lucrarile majore la infrastructura. Rezultatul, care a schimbat multe obiceiuri, a fost proces consultativ extensiv, care, chiar fara unele dificultati, a condus la un dialog constructiv recunoscut ca un model in sine.

O insula pentru pasari

Implicatia mediului a „Port 2000” a fost inclusa in proiect inca de la inceput. S-a adresat nevoii de a gestiona impactul ecologic a lucrului asupra estuarului raului, luand in considerare ca noul debarcader ii va micsora lungimea. De fapt, primele operatiuni ale proiectului au inceput in 2001, pentru constructia unui loc de odihna pentru pasari, pe o duna rezervata pentru ele.

Cu patru noi terminale ce vor putea fi utilizate incepand cu a doua jumatate a anului 2007, Port 2000 va dubla capacitatea anuala a portului Le Havre in timp ce va creste siguranta maritima, se va afla in apropierea unei infrastructuri logistice substantiale si potentialul de a folosi trenuri complete.

Cost total: 152,000,000 euro
Constributia UE: 107,599,846 euro

Contact
Autonomous Port of Le Havre
Terre-Plein de la Barre BP 1413
F-76067, Le Havre Cedex
France
Patrick, Cornet
Tel.: +33 (2) 32 74 71 38
E-Mail: [email protected]

Sursa: Comisia Europeana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top