O cale ferata locala modernizata de importanta strategica pentru Europa

 

Un tronson cheie al Retelei transeuropene de transport este in curs de reabilitare si modernizare in Romania, pe calea ferata dintre orasul Campina si statiunea Predeal din Muntii Carpati. Programat a se finaliza in 2010, proiectul va imbunatati serviciile feroviare comerciale la nivel regional si va dezvolta transportul maritim-feroviar combinat.

„Finalizarea proiectului de reabilitare Campina-Predeal este esentiala pentru pasagerii CFR. Se vor evita astfel intarzierile din prezent, se va mari numarul trenurilor si al pasagerilor transportati si se va realiza un orar bun, la preturi competitive, cu o durata a calatoriei de aproximativ doua ore” – Adrian Vlaicu, director de marketing – CFR Calatori

Tronsonul de 48 km a fost construit in secolul al XIX-lea, iar alinierea acestuia la standardele internationale moderne presupune lucrari extinse. in final, linia ar trebui sa aiba o profitabilitate economica de aproximativ 11-12%.

Innoirea infrastructurii

Tronsonul de pe Valea Prahovei dintre Campina si Predeal face parte din linia de cale ferata Bucuresti-Brasov. Este o legatura importanta intre doua regiuni principale ale Romaniei (Bucuresti si Transilvania) si face parte din axa prioritara 22 a Retelei transeuropene de transport (TEN-T), care face legatura feroviara dintre tarile din estul UE si este singura cale de legatura dinspre sud-estul Europei pana in centrul UE.

Sub indrumarea Cailor Ferate Romane (CFR), proiectul urmareste modernizarea tronsonului Campina-Predeal, situat la aproximativ 100 km de Bucuresti. Acest tronson face parte din principalele trei linii ferate nationale si internationale care leaga sudul tarii, inclusiv Marea Neagra si Bucuresti, cu regiunile centrale si de nord din Romania si cu regiunile aflate dincolo de granitele tarii. Tronsonul traverseaza, de asemenea, cea mai importanta zona turistica a tarii. Trei sferturi din finantarea totala a proiectului reprezinta contributia UE.

O mare parte din infrastructura de pe acest tronson de cale ferata este foarte veche, inclusiv podurile metalice nituite si canalele de scurgere din caramida. Mai mult, instalatiile electrice, sistemul de semnalizare si cuplare sunt deteriorate in numeroase portiuni ale tronsonului, pentru ca nu au fost intretinute si reparate. Sunt in curs de desfasurare lucrari pentru remedierea acestor probleme, desi au existat unele intarzieri in implementarea contractului.

Calatorii mai rapide si mai bune

La finalizarea acestui proiect nou in 2010, tronsonul reabilitat Campina-Predeal va permite o viteza de calatorie superioara celei de azi, de pana la 160 km/h pentru trenurile de calatori si de pana la 120 km/h pentru cele de marfa. Pana atunci, se vor reface si peroanelor garilor de-a lungul tronsonului, conform standardelor tehnice europene.

Se va reduce necesarul de intretinere si reparatii pe linie, in timp ce confortul si siguranta vor fi mult imbunatatite, ceea ce va incuraja sporirea gradului de utilizare a acestei linii feroviare pentru calatori si marfa. Imbunatatirile de acest fel ar trebui sa promoveze si dezvoltarea transporturilor intermodale (maritime si feroviare) pe aceasta ruta TEN-T.

Sursa: Europa.eu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *